Prezes Ambry: Rynek wina i alkoholi premiumizuje się

Rynek wina w Polsce, ale też innych alkoholi, premiumizuje się. Rynek alkoholi jest rynkiem rosnącej wartości, a wino jest w nim kategorią premium – ocenia prezes Grupy Ambra, Robert Ogór.
Zarówno w Polsce jak i w Europie konsumenci zwiększają wydatki na napoje alkoholowe nie zwiększając wolumenu konsumpcji. Najbardziej dynamicznie rosną wino i whisky, które stanowią ofertę premium na tle rynku alkoholi.
Ambra podaje, że główne kategorie alkoholi i segmenty premium rosną w tempie ponad 8 proc., podczas gdy pozostałe kategorie rosną o niewiele ponad 1 proc.
Przeczytaj także:
- Obserwujemy, że najważniejszym w ciągu ostatnich 10 lat w krajach rozwiniętych ogarniającym nadal wszystkie sektory rynku spożywczego jest poszukiwanie przez konsumentów produktów wysokiej wartości – mówi Robert Ogór.
Prezes Ambry wskazuje, że wino jest kategorią premium na tle rynku alkoholi. Jego wartość rośnie dynamicznie. Wielu konsumentów, którzy kupowali tanie wina w dyskontach przechodzi od wina tańszych do droższych.
- Spośród trzech głównych kategorii alkoholi, które stanowią 90 proc. wydatków w tej branży, czyli piwo, wódka i wino, to właśnie wino jest symbolem tej tzw. „lepszości”, chociaż trzeba wskazać, że kategoria wódki też się premiumizuje (…) whisky osiągnęła zaś wartość 2 mld złotych, czyli osiągnęła poziom wartości rynku wina – mówi również prezes grupy Ambra.
Więcej na portalspozywczy.pl


Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
- 13:43 Raport: kobiety stanowią mniejszość we władzach 140 polskich spółek giełdowych
- 13:38 Pierwszy automat do odbioru paczek z AliExpress na warszawskiej Woli
- 13:20 Super-Pharm: 300 proc. wzrostu ze sprzedaży online w tym roku
- 13:07 83 proc. pracowników Biedronki to kobiety, 74 proc. z nich zajmuje stanowiska...
- 12:56 KO domaga się wstrzymania fuzji Orlenu i Lotosu
- 12:53 Ekspert o pandemii: nie jest jasne, czy sytuacja jest lepsza niż podczas...
- 12:48 Lidl płaci stażystom 3500 zł brutto
- 12:44 Żabka przejmuje Maczfit
-
W tym roku Sweet Gallery otworzy w Polsce 180 nowych punktów
-
Sieć pizzerii Stopiątka otwiera nowe lokale
-
Zakaz handlu przed Sądem Najwyższym w kontekście "przeważającej działalności"...
-
Amazon: Chcemy wnieść nową jakość
-
Castorama zamiast Tesco w Rudzie Śląskiej
-
PRCH: Odwiedzalność centrów handlowych wynosi obecnie 77 proc. ubiegłorocznej
- 1 Rafał Brzoska na EEC Trends: Za chwilę wprowadzimy produkt, który zmieni rynek
- 2 Tymczasowa decyzja UOKiK ws. transakcji Netto-Tesco
- 3 SPAR otrzyma do 25 mln euro pożyczki z EBOiR, m.in. na restrukturyzację PiP
- 4 SPAR rusza z kampanią promującą polskich dostawców
- 5 Amazon: Chcemy wnieść nową jakość
- 6 Piotr i Paweł w Starym Browarze zlikwidowany
-
Polski rząd ws. "czeskich półek": Polsce przysługuje prawno wniesienia skargi do Trybunału Sprawiedliwości UE
-
Plany Biedronki na 2021 rok: Około 700 mln euro inwestycji, 100 nowych sklepów
-
Startuje 9. edycja konkursu e-Commerce Polska awards
BĄDŹ NA BIEŻĄCO
OGŁOSZENIA
PRACA W HANDLU
TYP OFERT »POLECANE OFERTY
SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH
Drogi Użytkowniku!
W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).
Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.
Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).
Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.
Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.
Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.