PARTNER PORTALU

Prezes Auchan: 300 sklepów franczyzowych w Polsce to nadal cel sieci

Autor: EK 21 kwietnia 2021 10:27

Prezes Auchan: 300 sklepów franczyzowych w Polsce to nadal cel sieci fot. Gerard Gallet, prezes Auchan Polska

Gerard Gallet, prezes Auchan Polska podsumował 25 lat obecności sieci w Polsce. Firma zainwestowała w tym czasie 8 mld zł, stworzyła 20 tys. miejsc pracy i ma 116 punktów stacjonarnych w Polsce oraz rozwija auchandirect.pl w dwóch miastach: Warszawie i Wrocławiu. W 2020 roku sieć obsłużyła 150 mln paragonów i ma 2200 dostawców.

Prezes Auchan zapowiedział, że firma skupia się na strategii dostarczania dobrej, zdrowej i lokalnej żywności wieloma kanałami sprzedaży: w hiper (74 placówki), supermarketach (34 lokalizacje), sklepach franczyzowych Moje Auchan (5 placówek) oraz na stacjach paliw BP w koncepcie Easy Auchan. Obecnie trwa pilotaż  tego ostatniego formatu w 3 placówkach w Warszawie. Do końca roku będzie ich działało 9: w Krakowie i Warszawie.

Na koniec września 2020 roku w firmie było zatrudnionych 18 844 pracowników to o 900 mniej niż na koniec września 2019 roku (19 748). Oznacza to spadek o 4,6 proc.

W pandemii Auchan planuje stawiać na swój wyróżnik niskiej ceny oraz różnorodne możliwości zakupów w wielu kanałach sprzedaży.

Firma utrzymuje plan otwarcia 300 sklepów franczyzowych Auchan. Przesuwa jednak termin z 2022 na 2025 rok. Jeszcze w 2019 ten plan zakładał otwarcie 300 sklepów w 5 lat. Oznacza to, że realizacja celu jest ciągle w powijakach, bo po upływie dwóch lat od deklaracji sieć jest na etapie - 10 sklepów franczyzowych.

Jak dodała Małgorzata Piekarska, dyrektor Auchan wskazała, że firma w 2021 roku uruchomiła e-sklep z dostawą do domu we Wrocławiu. Dodatkowo firma dostarcza zakupy artykułów niespożywczych z Auchan w całej Polsce dzięki współpracy z Allegro. Partnerstwo z Glovo  pozwoliło firmie na uruchomienie dostaw zakupów z 64 sklepów w Polsce. Firma rozwija też usługę click&collect czyli odbioru przy sklepie lub w lodówkomacie. W ostatnim czasie uruchomiono 30 nowych punktów w 6 miastach: Wrocławiu, Krakowie, Katowicach, Trójmieście, Poznaniu i Łodzi.

- Sprzedaż przez Internet jest obecnie jednym z kluczowych elementów naszej strategii rozwoju. W nadchodzącym okresie chcemy skupić się na doskonaleniu strony operacyjnej naszych usług, m.in. skróceniu czasu dostaw od momentu zamówienia oraz zwiększeniu dostępności oferowanych produktów – mówi Małgorzata Piekarska, dyrektorka Marki/Klienta/Data/Digital/ IT/Projektów Auchan Retail Polska.

Firma zamierza rozwijać koncept shop in shop, który w zeszłym roku został zainicjowany we współpracy z Decathlon w trzech placówkach. W tym roku ta współpraca z Decathlon zostanie rozwinięta w kolejnych 8 placówkach poza Warszawą. Firma jest otwarta także na nowe partnerstwa.

Polska jest czwartym najważniejszym rynkiem dla sieci Auchan.

Na koniec 2019 r. bilans spółki Auchan Polska zamyka się po stronie pasywów i aktywów kwotą 3 967 255 tys. złotych. Rachunek zysków i strat wykazuje stratę netto w wysokości 14 106 tys. zł. Kapitał obrotowy firmy był ujemny i wyniósł - 574 mln zł, natomiast dostępne niewykorzystane linie kredytowe przekraczały 1,3 mld zł. Zysk ze sprzedaży to 81 mln zł.

Podobał się artykuł? Podziel się!

  • Frank 2021-04-22 13:59:57

    Do MiX

    Kompletne bzdury piszesz!

    Jestem ich franczyzobiorca i mogę kupować gdzie chce

  • Mix 2021-04-21 14:32:34

    Najgorsze jest to że taki franczyzobiorca nic nie moze wziąć od wieloletniego dostawcy tylko to co jest w ich magazynie.

  • Dorota Patejko 2021-04-21 12:40:29

    300 SKLEPÓW DO 2025 ROKU:)

ZOBACZ WSZYSTKIE (3)





BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9401
Ilość aktualnych ofert: 488070

POLECANE OFERTY

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.