Reklama
Partner serwisu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Prezes Carrefoura: Act for Food przekłada się na sprzedaż

- Rok 2018 był dla nas bardzo pracowity i kluczowy pod względem realizacji naszego docelowego planu. Musieliśmy usprawnić model biznesowy i stworzyć organizację, która jest prostsza, bardziej elastyczna i otwarta na partnerstwa. Wiele pozostaje jeszcze do zrobienia, ale nie ma wątpliwości, że odzyskaliśmy rozpęd w oparciu o wspólny cel: żywieniową transformację - powiedział prezes Grupy Carrefour, Alexandre Bompard.
Reklama

Szef Carrefoura podkreślił, że sprzedaż brutto sieci w ostatnim roku wzrosła o 1,4% przy stałych kursach wymiany, do wartości 85 mld euro. - Nasze  przychody operacyjne wzrosły o 4,6% do 1,9 mld EUR, a cashflow o 15%. Carrefour podjął przełomowe kroki w inicjatywach na rzecz żywieniowej transformacji i sprzedaży wielokanałowej. Powodem, dla którego przekształcamy nasz model dogłębnie i na nowo odkrywamy sposób, w jaki prowadzimy działalność, jest zaspokajanie głęboko zakorzenionych aspiracji dzisiejszych konsumentów, którzy szukają nie tylko zdrowego, zrównoważonego, autentycznego jedzenia w przystępnej cenie, ale także żywności, która chroni środowisko i różnorodność biologiczną, przyczynia się do rozwoju lokalnej gospodarki i pozwala rolnikom na godne życie - mówi Alexandre Bompard.

Prezesa francuskiej sieci podkreśla, że żywieniowa transformacja stała się wielką ambicją Carrefoura. - Jest to ambicja zgodna z naszą historią. W końcu Carrefour jest liderem w tych kwestiach od wczesnych lat 90-tych, wraz z wprowadzeniem linii jakości Carrefoura, rozwojem produktów niemarkowych i marek własnych oraz sprzedażą chleba bio we wszystkich naszych hipermarketach. W ramach planu "Carrefour 2022" i uruchomienia globalnej kampanii "Act for Food" chcieliśmy pójść dalej. Przeprojektowaliśmy nasze sklepy, ofertę handlową i organizację firmy, a cała nasza działalność koncentruje się na tym celu. Byliśmy pionierami w przyjmowaniu standardów, opartych na zrównoważonym rozwoju, w tym m.in.: zerowego wylesiania, współpracy z hodowcami, którzy nie stosują antybiotyków i pasz z GMO, wprowadzeniu do oferty jaj z wolnego wybiegu i ryb pochodzących ze zrównoważonego rybołówstwa itd. Obecnie pomagamy rolnikom w ekologicznej produkcji towarów dla naszych linii. Jest to niezbędne, jeśli chcemy oferować lokalną, krajową żywność ekologiczną oraz jak najwięcej produktów sezonowych w danym kraju - tłumaczy szef Carrefoura.

Inicjatywy sieci spotykają się z pozytywnym odzewem ze strony klientów, ale o słuszności obranego kierunku mówią także liczby. - Odnotowaliśmy znaczący wzrost sprzedaży produktów ekologicznych. Ich sprzedaż w 2018 r. osiągnęła 1,8 mld euro, a chcemy, by w 2022 roku wynosiła już 5 mld euro. Sprzedaż produktów Carrefour Quality Lines wzrosła o 10%, przekraczając 900 mln EUR. Na drugim końcu łańcucha, we wszystkich naszych sklepach i w e-commerce, rozwijamy i ulepszamy ofertę produktów organicznych, nieopakowanych, świeżych i lokalnych. Jednym z przykładów jest koncept Bio Experience, prawdziwy "sklep w sklepie", poświęcony wyłącznie produktom ekologicznym, który odniósł ogromny sukces i zostanie wprowadzony w większości naszych hipermarketów. Ale wychodząc poza te liczby, czuję, że klienci wspierają kierunek, który wybraliśmy. Zadowolenie klientów jest teraz naszym głównym celem - powiedział Alexandre Bompard.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum