Reklama
Partner serwisu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Prezes Carrefoura: Czego chcą klienci? Wszystkiego!

- Sprzedaż żywności w kanale online wzrosła w 2018 r. o 30 proc., do 1,2 mld euro. Celem jest 5 mld euro do 2022 r. Między 2018 r. a 2022 r. zainwestujemy 2,8 mld euro w technologię cyfrową, to sześć razy więcej niż poprzednio. Strategia jest prosta i wynika z tego, czego chcą konsumenci. A dziś chcą wszystkiego: móc składać zamówienia za pośrednictwem telefonu i otrzymywać je w godzinę, a także robić zakupy w niskich cenach w sklepie lub odbierać je za pomocą usługi Drive. Dlatego budujemy najbardziej kompletny ekosystem na bazie naszych 12 tys. sklepów we wszystkich formatach - powiedział Alexandre Bomprad, prezes Grupy Carrefour.
Reklama

W 2018 r. Carrefour realizował wiele dużych projektów. - Rozwinęliśmy jedną witrynę internetową w oparciu o model Carrefour.fr, stworzyliśmy prawie 200 punktów odbioru, w tym 50 punktów odbioru dla pieszych. Znacznie rozszerzyliśmy usługi, które są integralną częścią e-commerce: click&collect, Drive, dostawę do domu - w tym dostawę w ciągu godziny. Wspierając te usługi, budujemy najnowocześniejszą infrastrukturę logistyczną, aby zagwarantować naszym klientom maksymalny wybór, szybkość i wydajność. W minionym roku Carrefour zawarł strategiczne partnerstwa z cyfrowymi gigantami, w tym Tencent i Google. Pomagają nam projektować cyfrowe usługi przyszłości, co uprości, ulepszy i zindywidualizuje obsługę klienta, zarówno w sklepach, jak i za pośrednictwem handlu elektronicznego. Zmiany zachodzą też w samych sklepach w ramach podejścia omnichannel. Do 2022 r. otworzymy 3000 sklepów convenience na całym świecie, o 1000 więcej niż planowaliśmy.  Radykalnie przekształcamy nasze hipermarkety, tak, aby lepiej odpowiadały oczekiwaniom naszych klientów - tłumaczy Alexandre Bompard.

Prezes francuskiej sieci przypomniał, że to właśnie Carrefour wynalazł hipermarket, koncepcję „wszystkiego pod jednym dachem”. - Nie mam wątpliwości, że ta koncepcja jest nadal aktualna. Ale to nie jest już ten sam dach, nic nie jest takie, jak było. Dlatego musimy radykalnie zmienić nasze sklepy. W skali globalnej spodziewamy się zmniejszenia powierzchni sprzedaży o 400 000 mkw. do 2022 r. Planem dla Francji jest zmniejszenie powierzchni o 100 000 mkw. oraz zmniejszenie asortymentu  produktów o 15 proc. do 2020 r., głównie w kategoriach innych niż spożywcze. Nasi klienci chcą robić zakupy szybciej i chcieliby mieć możliwość wyboru sposobu ich dokonywania. Oczekują również prostszej oferty. Dlatego po stronie nieżywnościowej rezygnujemy z niektórych kategorii produktów, w których nie jesteśmy już tak istotnym graczem, jak kiedyś. W innych kategoriach nawiązujemy współpracę ze specjalistami, takimi jak Fnac-Darty, z którymi testujemy urządzenia gospodarstwa domowego i sklepy z artykułami multimedialnymi w naszych hipermarketach. Część zwolnionej powierzchni w naszych sklepach przeznaczamy na rozszerzenie asortymentów produktów organicznych, świeżych, nieopakowanych i lokalnych, a także na tzw. dark stores, które są dedykowane do obsługi zamówień online oraz do punktów sprzedaży (miejsca na odprawy magazynowe i okazje). Sklepy muszą ponownie stać się atrakcyjnym, przyjemnym i praktycznym miejscem dla naszych klientów - podsumował Alexandre Bompard.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum