Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Prezes Dino: Nie przewidujemy zmian w formacie sklepów

Dino Polska chce zwiększać rentowność, by być w stanie zminimalizować wpływ podatku od sprzedaży detalicznej na wyniki - poinformowali przedstawiciele spółki podczas telekonferencji dla inwestorów.
Reklama

Prezes Szymon Piduch, pytany o szacunkowy wpływ planowanego podatku od sprzedaży detalicznej na wyniki spółki, odpowiedział: "Powinniśmy być w stanie zminimalizować wpływ tego podatku na nasze wyniki".

Dodał, że spółka nie przewiduje zmian w strukturze organizacji czy formacie sklepów.

"Będziemy prowadzić biznes jak dotychczas. Zamierzamy zwiększać rentowność, by zminimalizować wpływ podatku" - powiedział prezes.

Dino Polska, które w pierwszym półroczu zanotowało wzrost sprzedaży porównywalnej LFL o 11,1 proc. rdr, liczy na niski, dwucyfrowy wzrost LFL w kolejnych kwartałach.

"Liczymy, że pozytywne trendy makroekonomiczne będą się utrzymywały także w kolejnych kwartałach, co pozwoli nam na niski, dwucyfrowy wzrost sprzedaży LFL" - powiedział prezes Szymon Piduch.

"Podtrzymujemy, że naszym celem na ten rok jest niski, dwucyfrowy wzrost LFL" - dodał Grzegorz Uraziński, dyrektor ds. relacji inwestorskich.

W I półroczu 2019 roku wzrost LFL wyniósł 11,1 proc. wobec 14,7 proc. wzrostu w pierwszej połowie 2018 roku.

W samym II kwartale sprzedaż porównywalna wzrosła o 16,6 proc. rdr. W analogicznym okresie roku 2018 wzrost wyniósł 10 proc., a w I kwartale tego roku wzrost LFL wynosił 5 proc. Spółka tłumaczy wysoką dynamikę w II kwartale przesunięciem Świąt Wielkanocnych z I kwartału (w 2018 r.) na II kwartał w 2019 r.

Spółka podtrzymuje, że chce nadal poprawiać marżę EBITDA.

"Naszym celem jest wzrost marży EBITDA w tym roku. To samo dotyczy przyszłego roku" - powiedział prezes.

W I półroczu marża EBITDA wzrosła o 0,4 pkt. proc. do 8,9 proc. (z uwzględnieniem wpływu standardu MSSF16). Bez uwzględnienia MSSF16 byłby to wzrost o 0,2 pkt. proc.

Michał Krauze, członek zarządu i dyrektor finansowy podtrzymał, że tegoroczny CAPEX spółki może wynieść ok. 850 mln zł.

Nakłady inwestycyjne Dino w pierwszym półroczu wyniosły 434 mln zł w porównaniu do 278 mln zł w analogicznym okresie 2018 r. Jak poinformowała spółka, przeważająca część środków została przeznaczona na rozwój sieci Dino o nowe markety oraz na rozwój zaplecza logistycznego. W pierwszej połowie 2019 r. spółka ukończyła budowę własnego centrum dystrybucyjnego w Wolborzu w województwie łódzkim.

Dino rozpoczęło także kolejną inwestycję w centrum dystrybucyjne w województwie zachodniopomorskim. Spółka zakłada, że centrum będzie gotowe w II kwartale 2020 roku.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.