PARTNERZY PORTALU
  • Partner portalu: EY

Prezes Dino: Widzimy dużo miejsca do zagęszczania sieci w południowo-zachodniej Polsce

Autor: dlahandlu.pl 13 marca 2020 09:15

Prezes Dino: Widzimy dużo miejsca do zagęszczania sieci w południowo-zachodniej Polsce Na zdj. Szymon Piduch, prezes Dino Polska, fot. materiały prasowe

Dino Polska w 2019 roku miało 7,65 mld zł przychodów, 725,4 mln zł EBITDA, 562 mln zł zysku operacyjnego oraz 410,9 mln zł zysku netto. Marża EBITDA za 2019 r. wyniosła 9,5 proc., podczas gdy w 2018 r. było to 9,3 proc. Marża zysku EBIT wyniosła 7,3 proc., tyle samo co w 2018 r. Dług netto Grupy Dino wyniósł 748,6 mln zł na 31 grudnia 2019 r. co oznacza wzrost o 32,4 proc. rdr.  Wzrost sprzedaży LfL wyniósł w 2019 roku 11,6 proc. rdr.

Przychody grupy w IV kwartale ub.r.  wyniosły 2,12 mld zł i były o 35,2 proc. wyższe niż w IV kwartale 2018 r. Zysk netto wyniósł w tym okresie 129 mln zł wobec 98,8 mln zł zysku rok wcześniej. EBIT wyniósł w 174,8 mln zł wobec 139 mln zł rok wcześniej, a wynik EBITDA grupy ukształtował się na poziomie 219,7 mln zł i był wyższy rdr o 28,8 proc. Sprzedaż porównywalna wzrosła rdr do 12,2 proc. z 8,6 proc. przed rokiem.

- Otworzyliśmy rekordową liczbę 243 marketów, co sprawiło, że na koniec roku pod szyldem Dino w całej Polsce funkcjonowało 1218 sklepów, a ich łączna powierzchnia sprzedaży przekroczyła 472 tys. mkw. i była o 26 proc. wyższa niż rok wcześniej. Ramię w ramię z siecią sklepów rosło też nasze zaplecze logistyczne. Na początku 2019 r. w Rzeszotarach na Dolnym Śląsku zakończyliśmy proces uruchamiania czwartego centrum dystrybucyjnego. W połowie roku uruchomiliśmy magazyn w Wolborzu w centralnej Polsce, który zastąpił wcześniej wynajmowany magazyn w Piotrkowie Trybunalskim. Obecnie jesteśmy w trakcie budowy piątego magazynu w miejscowości Łobez w północno-zachodniej Polsce. Równolegle przygotowujemy kolejne inwestycje w tym obszarze - napisał w liście do akcjonariuszy Szymon Piduch, prezes Dino Polska.

Spółka pracuje nad utrzymaniem wysokiego wzrostu sprzedaży LfL i nad dalszą poprawą rentowności.

- Wzrost przychodów ze sprzedaży na bazie LfL, czyli w marketach, które istniały także w 2018 r., wyniósł 11,6 proc., co w połączeniu z dynamicznym wzrostem liczby sklepów pozwoliło nam zwiększyć całkowite przychody ze sprzedaży o 31 proc. do 7,6 mld zł. Podobnie jak we wcześniejszych latach towarzyszyła temu dalsza poprawa rentowności. W 2020 r. planujemy utrzymać dotychczasowe tempo rozwoju. Widzimy dużo miejsca do zagęszczania sieci w południowo-zachodniej Polsce i do dynamicznej ekspansji w pozostałych województwach - napisał w liście Szymon Piduch.

Wskazał także, że Dino Polska nie planuje wypłaty dywidendy za 2019 rok, a całość generowanych zysków zostanie przeznaczona na dalszy rozwój. Nakłady inwestycyjne wyniosą w tym roku około 950 mln zł wobec 828 mln zł w 2018 roku.

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

  • j 70 2020-03-15 16:26:11

    Panie Prezesie ...prosze z uwaga przyjrzec sie stronie zachodniej Kutna gdzie jesy praktycznie brak sklepow...W bardzo szybkim tempie powstaja indywidualne zagospodarowania dziaalek...Brak Zaoptrzenia..najblizszy market Dino ..ul Leczycka...

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)

WYBRANE DLA CIEBIE






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 5769
Ilość aktualnych ofert: 512634

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    4,49

  • Śr

    3,14

  • Min

    1,50

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.