Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Prezes E.Leclerc: Nowy magazyn centralny to nowe możliwości rozwoju

ID Logistics, uruchomił kompleksową obsługę logistyczną sieci handlowej E. Leclerc w centrum dystrybucyjnym w Parku Panattoni w Woli Rakowej k/Łodzi. Jak mówi Jean Philippe Magre, prezes E.Leclerc w Polsce nowy centralny magazyn otwiera przed siecią nowe możliwości rozwoju, w tym także związane z uruchamianiem kolejnych sklepów.
Reklama

Dla E.Leclerc uruchomienie obiektu oznacza zwiększenie wolumenu i oferty produktów świeżych dystrybuowanych centralnie, możliwość nawiązania współpracy z większą liczbą dostawców lokalnych. rozwój oferty marek własnych do 4 tys. produktów i optymalizację procesów.

Jean Philippe Magre, prezes zarządu E.Leclerc w Polsce powiedział: Możliwości, jakie płyną z nowego magazynu i z nowych rozwiązań informatycznych w zakresie realizacji usług magazynowania i dystrybucji dedykowanej, pozwolą nam podnieść jakość naszej oferty na jeszcze wyższy poziom. Nie bez znaczenia są też dla nas aspekty związane z ekologią. Poprawa efektywności działań ma także duży wpływ na te kwestie – dodaje.

Rozpoczęcie realizacji pierwszych dostaw do sklepów ruszyło zgodnie z planem pod koniec czerwca br. Łączna powierzchnia magazynowa centrum dystrybucyjnego E.Leclerc wynosi ponad 21 tys. mkw., z czego 1,5 tys, mkw. zajmują biura. Magazyn jest podzielony na cześć suchą i chłodnie, z kontrolowaną temperaturą dla warzyw i owoców, nabiału, mięsa i ryb. Magazyn pomieści docelowo 15 tys. palet. Magazyn ma 38 doków załadunkowych i zatrudnia 120 osób. Znaczna część załogi obiektu pracuje już od dawna w obsłudze logistycznej na rzecz sklepów E. Leclerc.  

Zespół ID Logistics odpowiada za kompleksowe zarządzanie operacjami i procesami magazynowymi oraz dedykowaną obsługę dystrybucyjną na terenie całej Polski. Sylwia Dunn, Business Development Director w ID Logistics mówi: - W nowym centrum, poza tranzytem dry i chłodzonym, zajmiemy się ponadto etykietowaniem produktów importowanych. Wierzymy, że przyczynimy się do dalszego rozwoju E.Leclerc w Polsce.

W 2020 roku sprzedaż w liczącej 45 sklepów sieci E.Leclerc wyniosła 3,1 mld zł, identycznie jak w 2019 roku, gdy sieci należał jeszcze zlikwidowane w 2020 roku sklepy w Galerii Amber w Kaliszu i w Jastrzębiu Zdroju. W 2018 roku sprzedaż sieci wyniosła 2,9 mld zł. Do sieci należało wówczas 49 sklepów.

Obecnie 18 hipermarketów prowadzi e-sprzedaż - o 6 więcej niż rok wcześniej. Do sieci należy także 21 stacji benzynowych. Firma zatrudnia 5 tys. pracowników.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum