Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Prezes Emperii: Rynek nie rośnie, sieci dzielą się tym samym kawałkiem tortu

Zdaniem Dariusza Kalinowskiego, prezesa spółki Emperia Holding i sieci Stokrotka obecny rok będzie trudny dla sektora handlowego w Polsce. Przyczynią się do tego utrzymująca się deflacja, stagnacja na rynku FMCG, a także dalsza agresywna walka promocyjna wśród sieci handlowych.
Reklama
Zdaniem Kalinowskiego rynek jest trudny i taki już będzie. - Nie ma mocnych podstaw ekonomicznych aby spodziewać się wysokiej inflacji, czy znacznych wzrostów rynku. Podobnie jak na ustabilizowanych i rozwiniętych rynkach Europy Zachodniej będziemy mieli okresy niewielkiej inflacji przeplatające się z okresami deflacji. Ta sytuacja przekłada się na bardzo intensywne działania sieci handlowych w obszarze promocji - dodaje szef Emperii.

- Nie widzimy podstaw aby na rynku w 2015 r. działo się dużo lepiej. Przyczyn jest kilka, po pierwsze rynek nie rośnie, a tym samym sieci muszą dzielić się tym samym kawałkiem „tortu", którego wartość jest jednocześnie coraz niższa. Konsumenci w kilogramach nie zjadają więcej, zarazem kilogram jest tańszy, a każda z sieci agresywnie cenowo promuje swoją ofertę. Rynek detaliczny jest bardzo konkurencyjny i nie będzie pozwalał na wzrost cen.

Według prezesa Emperia Holding sytuacja sieci supermarketów 2014 r. nie była najlepsza, format tracił udziały w rynku na rzecz sieci dyskontowych. Jednak Dariusz Kalinowski jest optymistą i jego zdaniem wkrótce sytuacja supermarketów zacznie się poprawiać.

Na koniec 2014 roku sieć Stokrotka liczyła ponad 250 sklepów.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (1)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.