Prezes EPP: Zakaz handlu w niedziele nie spowodował spadku odwiedzalności naszych CH

Autor: dlahandlu.pl 26 czerwca 2018 11:39

Wprowadzone w marcu ograniczenie, na skutek którego w dwie niedziele w miesiącu obowiązuje zakaz handlu, nie miało istotnego wpływu na wyniki EPP, właściciela i zarządcy centrów handlowych w Polsce. Ruch w niehandlowe niedziele przesunął się na piątki, soboty i poniedziałki. Ogółem, liczba klientów odwiedzających centra handlowe EPP w I kwartale wzrosła o 2,2 proc. – informuje spółka.

EPP, właściciel i zarządca centrów handlowych w Polsce, zakończył I kwartał 2018 r. z zyskiem do podziału na poziomie 23,7 mln euro (wzrost o 48 proc.). W I kwartale br. firma EPP sfinalizowała przejęcie pierwszej transzy portfolio M1, która obejmowała cztery nieruchomości o łącznej powierzchni 194 000 mkw., dzięki czemu zwiększyła wartość portfela spółki do ponad 2 mld euro.

Zysk netto w I kwartale 2018 r. ukształtował się na poziomie 21 mln euro, natomiast wartość netto aktywów wyniosła 966 mln euro, co w przeliczeniu na jedną akcję wynosi 1,33 euro. Współczynnik LTV (stosunek długu do wartości) na koniec marca wyniósł 51%, przy średnim koszcie finansowania na poziomie 2,28%.

Przeczytaj także:

- Wzrost naszych wyników spowodowany jest w głównej mierze dobrymi rezultatami działalności operacyjnej, wspieranej aktywnym zarządzaniem nieruchomościami i korzystnymi warunkami makroekonomicznymi w Polsce. Obecnie koncentrujemy się na współczynniku LTV, stale pracujemy nad jego obniżeniem do docelowych poziomów - powiedział Hadley Dean, prezes zarządu EPP.

Poziom obrotów generowanych przez najemców spółki utrzymał się na stabilnym poziomie, a liczba klientów odwiedzających centra handlowe EPP wzrosła o 2,2%. – Wprowadzone w marcu ograniczenie, na skutek którego w dwie niedziele w miesiącu obowiązuje zakaz handlu, nie miało istotnego wpływu na wyniki naszej działalności, głównie dlatego, że przełożyło się ono na wzrost liczby osób odwiedzających galerie w piątki, soboty i poniedziałki – mówi Dean.

Nowe nieruchomości z portfolio M1, czyli M1 Czeladź, M1 Kraków, M1 Łódź i M1 Zabrze, odnotowały dobre wyniki, a dalsza poprawa spodziewana jest po planowanym na najbliższe miesiące otwarciu marketów budowlanych sieci OBI w Krakowie, Łodzi i Zabrzu.

Budowa flagowej inwestycji EPP, czyli warszawskiej Galerii Młociny, przebiega szybciej niż zakładano, a obiekt jest już wynajęty w 75%. Przychody z najmu inwestycji są obecnie większe o 0,5 mln euro rocznie niż zakładane w pierwotnym budżecie.

Podobał się artykuł? Podziel się!






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6821
Ilość aktualnych ofert: 488070

POLECANE OFERTY

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    4,15

  • Śr

    2,66

  • Min

    2,38

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.