Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Prezes Goodvalley: Kiedyś codziennie jadałem kanapkę z wędliną. Teraz bliżej mi do wegetarianina

Kiedyś prawie codziennie jadałem kanapkę z wędliną, a na moim obiadowym talerzu lądował kawał solidnej pieczeni bądź kotleta. Teraz sam ograniczam mięso w swojej diecie i przyznam szczerze, że – w kontekście wartości – bliżej mi obecnie do wegetarianina niż tradycyjnego mięsożercy - mówi Paweł Nowak, prezes Goodvalley.
Reklama

Przez media i social media nieustannie przetacza się wielka dyskusja pomiędzy zwolennikami, a przeciwnikami mięsa. Mięsożercy i producenci poruszają głównie wątki smaku, zapotrzebowania na białko zwierzęce czy aspekty ekonomiczne. Wegetarianie natomiast skupiają się na argumentach środowiskowych oraz na dobrostanie zwierząt. Wydawać by się mogło, że nie ma szans na osiągnięcie konsensusu. 

 - Kiedyś prawie codziennie jadałem kanapkę z wędliną, a na moim obiadowym talerzu lądował kawał solidnej pieczeni bądź kotleta. Teraz sam ograniczam mięso w swojej diecie i przyznam szczerze, że – w kontekście wartości – bliżej mi obecnie do wegetarianina niż tradycyjnego mięsożercy. Nie jestem osamotniony – według raportu IQS z 2019 r., aż 43% Polaków nie je lub stara się zmniejszać spożycie mięsa. I dobrze! Planeta z pewnością nam za to podziękuje. Jednak uważam, że w diecie jak i w życiu – najważniejsza jest równowaga – mówi Paweł Nowak, prezes Goodvalley.

Prezes Goodvalley przekonuje, że przechodzenie ze skrajności w skrajność, szczególnie w kwestii żywienia, rzadko kiedy przynosi dobre rezultaty. Ciężko jest zrezygnować z nawyku jedzenia mięsa, tym bardziej, jeśli spożywaliśmy je codziennie przez wiele lat. 

- Polacy ograniczający spożycie mięsa a jednocześnie świadomie wybierający to bardziej zrównoważone są motorem zmian w całej branży mięsnej. Jesteśmy przekonani, że, z roku na rok, będziemy obserwować  coraz większą tendencję w kierunku „nie ilość, tylko jakość”. Na to właśnie stawiamy w Goodvalley. Produkujemy w sposób zrównoważony, z poszanowaniem środowiska naturalnego i z dbałością o dobrostan zwierząt –mówi Paweł Nowak. 

 Jeść czy nie jeść? W sieci aż wrze

 Jedzenie mięsa niewątpliwie wzbudza spore emocje. W sieci aż wrze od dyskusji pomiędzy wegetarianami, a tradycyjnymi mięsożercami. Jedno jest pewne – kiedy decydujemy się na zmniejszenie ilości białka zwierzęcego w diecie lub całkowitej rezygnacji z niego, robimy to świadomie, mając ku temu swoje konkretne powody. Według danych konsumenckich, przytaczanych na początku 2020 r., przez firmę badawczą Mintel, do tych topowych możemy niewątpliwie zaliczyć obawy o chemię występującą w składzie, względy etyczne, a także aspekty środowiskowe. 

 - Świadome ograniczenie spożycia mięsa jest zdecydowanie dobre dla środowiska i planety. Branża mięsna generuje ogromny ślad węglowy, przyczyniając się do zmian klimatycznych. Ale na szczęście, nie musi to tak wyglądać! Jesteśmy przykładem, że można jednocześnie produkować wysokiej jakości mięso i być przyjaznym dla środowiska – dodaje Paweł Nowak. 

 Goodvalley, jako pierwszy dostawca mięsa w kraju osiągnął zerowy ślad węglowy netto już w 2013 r. Z jednej strony, firma ograniczyła emisję podczas uprawy, hodowli, przetwórstwa i transportu, a z drugiej – zredukowała wytworzone CO2, produkując zieloną energię w swoich biogazowniach.  

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.