PARTNER PORTALU

Prezes Grupy Empik na EEC Trends: Handel będzie szedł w stronę usług

Autor: EK 18 lutego 2021 12:11

Prezes Grupy Empik na EEC Trends: Handel będzie szedł w stronę usług fot. EEC Trends

Ewa Szmidt-Belcarz, prezes Grupy Empik w czasie debaty "Cyfrowa transformacja – szybciej, inaczej, mądrzej" wskazała, że Grupa będzie inwestować w technologie tworzenia i rozwijania contentu. To bardzo ważne z punktu widzenia naszej firmy.

Miniony rok nie różnił się zasadniczo od wcześniejszych, ale ekspansja trochę zwolniła. W 2021 r. chcemy otworzyć od 30 do 40 sklepów. Sieć nadal dynamicznie się rozwija, choć zamknięcie kultowego Empiku w warszawskim Juniorze zabolało. Jednak rzeczywistość jest taka, że skala zamknięć była marginalna. Na prawie 300 salonów zlikwidowaliśmy tylko siedem, a otworzyliśmy ponad 20 - tłumaczyła Ewa Szmidt-Belcarz.

Jedną z najważniejszych zmian, które podczas pandemii wdrożył Empik jest dynamiczny rozwój sieci w retail parkach.

- Pandemia absolutnie potwierdziła, że to właściwy kierunek. Oczywiście jest jeszcze przestrzeń na duże obiekty, ale trend lokalności został dodatkowo wzmocniony. Obserwowaliśmy bardzo pozytywne rezultaty naszej sieci w takich placówkach zarówno w dużych miastach, jak i w mniejszych lokalizacjach - powiedziała Ewa Szmidt-Belcarz, prezes grupy Empik.

Fenomenalne subskrypcje

Drugim obserwowanym trendem był dynamiczny wzrost e-commerce i m-commerce. Firma już w 2019 r. notowała 40 -procentowy udział w dochodach segmentu digital i e-commerce.

- Jednak dla e-commerce i m-commerce pandemia oznaczała trzycyfrowy wzrost. Uruchomiony trzy lata temu własny marketplace nabrał wiatru w żagle. Zaskoczyła nas otwartość innych graczy na rynku. Musieliśmy się zastanowić, jak odpowiednio wyskalować ten proces, by wszystkich chętnych do współpracy z nami partnerów obsłużyć, zapraszając na naszą platformę - opowiadała Ewa Szmidt-Belcarz.

Miniony rok był również fenomenalny dla rozwijanych przez Empik od dwóch lat subskrypcji.

- Polacy się na nie otworzyli. Notujemy trzy- i czterocyfrowe wzrosty. Obecnie mamy w programach około 6 mln osób. Taki wynik nawet nam się nie śnił - przyznała prezes Empiku.

Zatem w minionym 2020 r. największym wyzwaniem dla grupy była elastyczna alokacja zasobów do najbardziej potencjałowych inicjatyw, które już wcześniej zostały wdrożone.

- Musieliśmy się też upewnić, że jesteśmy w stanie bardzo sprawnie skalować nasze operacje w tych obszarach. Natomiast nasza strategia się nie zmieniła. Nadal jest to rozwój kanałów omnichannelowych i subskrypcyjnych oraz walka o pozycję topowego gracza w szeroko pojętym lifestyle’u - wyjaśniła Ewa Szmidt-Belcarz.







BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8692
Ilość aktualnych ofert: 488070

POLECANE OFERTY

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.