Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Prezes Grupy Integer.pl: Na rynku nie będzie miejsca dla centrów handlowych i hipermarketów

- To, że nie będzie miejsca dla większości dużych powierzchni handlowych takich jak centra handlowe czy hipermarkety jest oczywiste. Z klasycznego handlu zostaną tylko show roomy i małe sklepiki osiedlowe, plus dodatkowy format, którego jeszcze nie ma na rynku, a który będzie odpowiedzią na potrzeby konsumentów za 10 lat - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Rafał Brzoska, prezes Grupy Integer.pl SA.
Reklama
Administracja rządowa będzie potrafiła wykorzystać potencjał e-commerce do przyspieszenia rozwoju polskiej gospodarki w przyszłości?Politycy nie rozumieją czym jest e-commerce. Myślą, że polega to na kupowaniu kilku rzeczy na Allegro, a następnie dostarczaniu ich wskazanemu odbiorcy. To właśnie dlatego prawo nie nadąża za rozwojem technologii. Można nawet powiedzieć, że prawo idzie w swoim tempie, a e-commerce, który jest zjawiskiem globalnym i który zmienia cały handel, w swoim.
Żeby pokazać jak szybko e-commerce zmienia świat chciałbym przywołać aplikację Uber, która wpływa nie tylko na sytuację branży taksówkarskiej, ale całego transportu. Google, który jest udziałowcem Uber'a ogłosił, że stworzy konkurencję dla tej aplikacji w postaci taksówek bezzałogowych. Zgodnie z założeniami usługa ruszy za 2 lata i będzie znana pod nazwą Google Cars. Można zadać sobie pytanie, jak to wpłynie na transport publiczny? Dyskutowanie z poziomu polityków - chcących tworzyć rozwiązania dla biznesu - pokazuje, że takie inicjatywy powstają w zupełnie innych miejscach. To, że e-commerce jako branża zmieni oblicze rynku jest oczywiste, ale jestem jedną z nielicznych osób, która twierdzi, że wystarczy 10 lat, by 50 proc. handlu trafiło do internetu.

Prawo w Polsce jest problemem dla rozwijających wirtualny biznesu?
W odniesieniu do branży e-commerce regulacje prawne na szczęście są opracowywane w Brukseli. Unia Europejska jest świadoma tego, jak ważny jest to obszar i jaki ma wpływ na gospodarki Anglii, Niemiec i Francji, gdzie udział rynku e-commerce w handlu wynosi około 10 proc. Te trzy kraje nadają ton powstającym przepisom prawnym. Polscy politycy nie zdają sobie w pełni sprawy z zachodzących zmian, bo ich pomysły zazwyczaj dotyczą wprowadzania ograniczeń dla e-commerce w tych branżach, w których działają przedsiębiorstwa kontrolowane przez państwo.

Co wydarzy się na rynku w ciągu najbliższych kilku lat?
E-commerce zmieni znacząco wygląd świata. Obecnie mamy mniej niż 4 procent handlu skoncentrowanego w internecie, ale w ciągu 10 lat ten udział wzrośnie do 50 procent. Zawsze jestem bardzo ciekawy odpowiedzi polityków na pytanie, czy wiedzą, co taka zmiana oznacza dla gospodarki. Większość takich pytań kierowanych do nich pozostaje bez odpowiedzi. To, że nie będzie miejsca dla większości dużych powierzchni handlowych takich jak centra handlowe czy hipermarkety jest oczywiste. Z klasycznego handlu zostaną tylko show roomy i małe sklepiki osiedlowe, plus dodatkowy format, którego jeszcze nie ma na rynku, a który będzie odpowiedzią na potrzeby konsumentów za 10 lat. To jest coś na co firmy muszą się przygotować.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (5)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.