PARTNERZY PORTALU
  • Partner portalu: EY
  • Partner portalu: EY

Prezes Helio: Sprzedaż w I kw. wzrosła, ale czujemy już nadciągający kryzys 

Autor: dlahandlu.pl 10 kwietnia 2020 13:28

Prezes Helio: Sprzedaż w I kw. wzrosła, ale czujemy już nadciągający kryzys  Na zdj. Leszek Wąsowicz, prezes Helio SA. Fot. materiały prasowe

Póki co wydaje się, że COVID-19 nie wpłynął istotnie na naszą sprzedaż, jednak musimy liczyć się z różnymi scenariuszami na przyszłość. Kryzys czujemy już na plecach w postaci znacząco rosnących kosztów zakupu surowca i różnicach kursowych. Nieuniknionym wyzwaniem dla branży w najbliższym okresie będzie więc dostosowanie cen do realnych kosztów jakie ponoszą importerzy bakalii - mówi w rozmowie z dlahandlu.pl Leszek Wąsowicz, prezes Helio SA.

- Kompleksowa ocena tegorocznego sezonu wielkanocnego jeszcze przed nami. Według wstępnych danych za kwartał zakończony w marcu odnotowaliśmy blisko 50-procentowy wzrost sprzedaży r/r. Bez wątpienia był to efekt konsekwentnie podejmowanych przez nas działań handlowo-marketingowych. Sprzedaż rosła zarówno u dotychczasowych kontrahentów, jak i u nowych. W minionym kwartale przykładowo znacząco zwiększyliśmy eksport, który stanowił ok. 10% naszych kwartalnych obrotów - wymienia Leszek Wąsowicz. 

- Niestety są też niepomyślne wieści – raz, że systematycznie spada nam marża operacyjna, a dwa, że pojawił się trudny do przewidzenia czynnik ryzyka w postaci koronawirusa COVID-19. Oczywiście podjęliśmy wszystkie racjonalne środki minimalizujące ryzyko wpływu pandemii na naszą działalności, aczkolwiek gro aspektów makroekonomicznych jest od nas niezależnych. Choć póki co wydaje się, że COVID-19 nie wpłynął istotnie na naszą sprzedaż, to musimy liczyć się z różnymi scenariuszami na przyszłość - dodaje. 

Jego zdaniem, Helio znajduje się w stosunkowo niezłej sytuacji. Jak wymienia preze spółki, bakalie doskonale nadają się na czas kwarantanny – są zdrowe, pożywne, uniwersalne, smaczne, łatwe w przechowywaniu, mają długi termin przydatności, a ponadto są.... modne, co nie jest bez znaczenia przy dynamicznie rosnącej potrzebie dzielenia się naszą prywatnością w mediach społecznościowych.  

- Warto przy tym zwrócić uwagę, że HELIO jest wg niezależnych badań jedną z dwóch najczęściej wybieranych marek producenckich w naszej branży. Budowana konsekwentnie przez lata mocna i zdrowa marka HELIO to zaś cenna przewaga konkurencyjna w dobie skracania czasu spędzanego w sklepie, czy zakupów internetowych, podczas których sięgamy chętniej po sprawdzone marki - zauważa Leszek Wąsowicz. 

- Trzeba się jednak równolegle liczyć z faktem, że sytuacja nie jest dla nas korzystna z perspektywy zakupów surowca i rynków walutowych, odnotowujących mocny spadek wartości polskiej waluty. Pamiętajmy bowiem, że HELIO jest importem płacącym w przeważającej większości za surowiec w mocno drożejącym dolarze amerykańskim. Kryzys czujemy już na plecach w postaci znacząco rosnących kosztów zakupu surowca i różnicach kursowych. Nieuniknionym wyzwaniem dla branży w najbliższym okresie będzie więc dostosowanie cen do realnych kosztów jakie ponoszą importerzy bakalii - mówi. 


WYBRANE DLA CIEBIE






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 5725
Ilość aktualnych ofert: 439130

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    1,79

  • Śr

    1,29

  • Min

    0,85

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.