Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Prezes Inquiry: Sieci powinny szukać inspiracji do kreowania wizerunku marki u lojalnych klientów

Sieci detaliczne, które chcą utrzymać lojalnych klientów i pozyskać nowych, powinny traktować dobrą cenę i świeżość w przypadku produktów spożywczych jako oczywistość, a inspiracji do kreowania wizerunku marki szukać u swoich najlojalniejszych klientów - to oni najczęściej dokładnie wiedzą na czym polega przewaga konkurencyjna danej sieci - mówi Agnieszka Górnicka, prezes agencji badawczej Inquiry.
Reklama

 

Polacy są coraz lepiej poinformowani, zmieniają się ich nawyki żywieniowe, poszukują bardziej wyrafinowanych produktów. Sieci zauważyły, że świeże produkty skutecznie przyciągają klientów (i stają się atrakcyjną alternatywą dla bazaru czy warzywniaka pod domem), pod warunkiem, że oferowane produkty są odpowiednio dobrej jakości.

Kolorowe warzywa czy owoce, pachnące pieczywo, apetycznie wyglądające sery i wędliny - to wszystko działa na nasze zmysły i sprawia, że kupujemy więcej. Dobra oferta produktów świeżych jest jednak naprawdę trudnym wyzwaniem i nie każda sieć dobrze z tym sobie radzi. Z drugiej strony komunikacja bazująca na podkreślaniu świeżości produktów jest równie utartym schematem jak niskie ceny. Polski konsument po 25 latach od pojawienia się dużego wyboru towarów na półkach sklepowych zaczyna mieć wymagania nieco większe niż tylko dostępność towaru - podkreśla Agnieszka Górnicka.

 

Oczywiście polski konsument dokładnie patrzy na ceny i starannie je porównuje robiąc zakupy, a spadek wzrostu gospodarczego w ostatnich latach jedynie pogłębił i utrwalił te zachowania. Zatem nic dziwnego, że sieci prześcigają się w odmienianiu niskich cen i tanich zakupów przez
wszystkie przypadki. Doprowadziło to jednak do sytuacji, w której wszystkie sklepy reklamują się tymi samymi sloganami, gwarantując niskie ceny i tanie zakupy. To, co kiedyś było źródłem autentycznej przewagi konkurencyjnej, teraz staje się oczywistością. Sieci detaliczne
stoją przed wyzwaniem znalezienia nowych atrybutów, które pozwolą im wyróżnić się na rynku. Abstrahując od tego, że niemożliwe jest, aby wszystkie sklepy jednocześnie były najtańsze, do rąk polskich konsumentów trafiło potężne narzędzie - internetowe portale pozwalające na porównywanie cen (choćby koszyk cen publikowany przez portal dlahandlu.pl). Dzięki takim „porównywarkom" klient może sam sprawdzić ceny dowolnego
produktu w kilka sekund, a co za tym idzie, zweryfikować deklaracje najniższych cen danej sieci. Posługując się nieco kolokwialnym językiem, polskiego konsumenta już nie jest tak łatwo „nabić w butelkę" - jego zakupy są coraz bardziej świadome i poprzedzone analizą dostępnej oferty pod wieloma względami - wyjaśnia Agnieszka Górnicka.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (1)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.