PARTNERZY PORTALU
  • Partner portalu: EY

Prezes Jeronimo Martins: My uwierzyliśmy w Polskę, a Polska uwierzyła w nas

Autor: Edyta Kochlewska 21 lutego 2020 13:04

Prezes Jeronimo Martins: My uwierzyliśmy w Polskę, a Polska uwierzyła w nas Pedro Soares dos Santos, prezes Jeronimo Martins, fot. za jeronimomartins.com

W ciągu 30-lat od wejścia na giełdę kapitalizacja giełdowa firmy Jeronimo Martins wzrosła ponad 30 krotnie, rozszerzyła działalność na 3 kraje i otworzyła 4200 sklepów, a sprzedaż wzrosła o ok. 18 mld euro. W tym czasie koncern zatrudnił ponad 100 tys. osób - wskazał prezes Jeronimo Martins na konferencji prasowej firmy w Lizbonie.

- My uwierzyliśmy w Polskę i Polska uwierzyła w nas - powiedział Pedro Soares dos Santos, prezes Grupy Jeronimo Martins prezentując wyniki sieci w 2019 roku i informując, że Biedronka jest jedną z kluczowych sieci w Grupie. Prezes jest przekonany że Biedronka w Polsce może rosnąć jeszcze bardziej, bo Polska rozwija się bardzo szybko w porównaniu z innymi państwami UE pod względem ekonomicznym (4,1 proc. wzrostu PKB w Polsce względem 1,4 proc. w UE w 2019 r.). Konsumpcja gospodarstw domowych wzrosła o 3,9 proc., w tym czasie inflacja żywności wyniosła 4,9 proc.

Prezes wskazał, że Biedronka opiera się na czterech głównych filarach: cena, oferta, bliskość, działalność operacyjna. Prezes wskazał, że obecnie 8 mln użytkowników korzysta z programu lojalnościowego Moja Biedronka przy 4,1 mln klientów codziennie odwiedzających sklepy Biedronka. Jak zaznaczył prezes ta liczba odwiedzin jest siłą napędową do pracy i motywacją do dalszego działania. Obcenie 47 proc. sprzedawanej w Biedronce oferty to produkty świeże (warzywa, owoce, mięsa, pieczywa, mrożonki, produkty pakowane). W 2018 roku było to 40 proc. Docelowo ma to być nawet 70 proc.

Priorytety na 2020 rok to dalsze wzmocnienie pozycji firmy na wszystkich rynkach, jeśli chodzi o wszystkie marki. Firma przeznaczy na inwestycje w 2020 roku 700-750 mln euro w tym otwarcie 100 sklepów na Biedronka, 130 sklepów Ara i 50 sklepów Hebe. Niektóre z tych sklepów zaczynają być otwierane także na Słowacji i w Czechach. Firma nie planuje wprowadzenia Biedronki do świata online. - E. grocery to cały czas tylko 1 proc. sprzedaży detalicznej. Inwestycja w tej dziedzinie nie jest opłacalna - wskazał prezes. Sprzedaż online produktów non food też nie jest rozważana - dodał.

 W 2019 roku w Biedronce pojawiło się 139 nowych produktów w stałym asortymencie. W całej sprzedaży sieci Biedronka marki własne odpowiadają za 40 proc. W 2019 roku powstał nowy proekologiczny sklep (na Młocinach), w którym zastosowano innowacyjne rozwiązania, które będą powielane w innych sklepach sieci. Jest to 1 ze 100 sklepów z tradycyjną ladą, oferującą świeże sery, mięso i wędliny. - Firma, która nie inwestuje w innowacje i remodeling  istniejących placówkek traci, bo nie wykorzystuje potencjału lokalizacji, w które już zainwestowała otwierając je i przyciągając klientów na zakupy - powiedział prezes Grupy. Dlatego w 2020 roku większość budżetu na inwestycje - 750 mln euro w Grupie zostanie przeznaczona na remodeling (250 sklepów) a nie nowe otwarcia (ok. 100 sklepów, z czego 40 proc. będzie w mniejszym formacie - tzw. proximity). W 2019 na modernizacje z 678 mln euro przeznaczono 43 proc. budżetu, a 32 proc. na ekspansję.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 5769
Ilość aktualnych ofert: 512634

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    5,78

  • Śr

    3,62

  • Min

    2,70

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.