Prezes Metro: Naszym planem jest sprzedaż sieci Real w całości

- Dokładnie przeanalizujemy wszystkie nadchodzące propozycje przy wsparciu odpowiednich konsultantów – dodał.
Spółka podkreśla, że sieć Real, z roczną sprzedażą przekraczającą siedem miliardów euro, około 34 000 pracowników i liczbą 279 sklepów jest jednym z wiodących operatorów hipermarketów w Niemczech. Metro ocenia, że hipermarkety spełniają ważną rolę, oferując pełny asortyment produktowy, mimo to, grupa planuje sprzedaż sieci, by skoncentrować się wyłącznie na swojej działalności hurtowej.
Przypomnijmy, w połowie września Metro AG poinformował, iż planuje sprzedać swoje hipermarkety Real, ponieważ chce skupić się na działalności hurtowej. Spółka jest pewna, że oferta spotka się z dużym zainteresowaniem, a zdaniem niektórych analityków, grupa może w ten sposób pozyskać około 1 miliarda euro gotówki.
Zagraniczni gracze unikają rynku niemieckiego od czasu, kiedy w 2006 roku wycofał się z niego Walmart. Pojawiły się jednak spekulacje, że Amazon może być zainteresowany detalistami w Niemczech, które dla internetowego giganta są drugim rynkiem po Stanach Zjednoczonych.