Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Prezes PARP: Promujemy rodzimych innowatorów

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości nie ogranicza się tylko do rozdysponowywania pieniędzy. Młode firmy mogą liczyć na pomoc i wsparcie. Promujemy rodzimych innowatorów. Nawet ci, którzy zaliczyli biznesową porażkę dostają u nas drugą szansę – mówi Małgorzata Oleszczuk, Prezes PARP.

Reklama

W Polsce powstaje coraz więcej nowych firm. To m.in. wynik ułatwień dla młodych przedsiębiorstw, które przez pierwsze pół roku prowadzenia działalności są zwolnione ze składek. Czy zmiany podatkowe dodatkowo zachęciły młode firmy do ubiegania się o dofinansowanie swoich biznesów?

Trudno stwierdzić na ile wprowadzone zmiany przekładają się bezpośrednio na wnioskodawców PARP. Z uwagi, że są to zmiany o charakterze podatkowym ich wpływ na gospodarkę jest odroczony i zależny od faktycznego skorzystania z nowych ulg przez przedsiębiorców.

Ci, którzy dopiero stawiają pierwsze kroki w biznesie mogą wybierać spośród wielu programów, które przygotowali Państwo przedsiębiorcom „na start”. Ile wynosi budżet całej operacji wspomagającej młodych?

Młodym przedsiębiorcom (przy czym warto doprecyzować, że mówimy tutaj o firmach o krótkim stażu a nie o młodych właścicielach w kontekście ich samego wieku) oferujemy 7 programów, których łączny budżet to prawie 1 miliard złotych. Ale trzeba podkreślić, że PARP nie ogranicza się do rozdysponowywania pieniędzy. Przykładowo program „Connect & Scale Up" – poprawia on jakość polskich innowacji przez łączenie liderów i ekspertów na wspólnych spotkaniach i we wspólnych projektach. Dbamy o wartość merytoryczną pokazując zarówno sukcesy i szanse, jak i porażki i wyzwania. Zamykamy „teatry innowacji", kończymy erę innowacji dla czystego PR aby skupić się na zagadnieniach naprawdę ważnych dla polskich innowacji i gospodarki. Wśród nich jest m.in. łączenie kultury startupów z zasobami dużych firm, promocja współpracy młodych firm technologicznych z korporacjami, promocja i wsparcie w kultywowaniu kultury innowacji w dużych firmach, wsparcie w budowie drożnego ekosystemu korporacyjnego dla innowacji zewnętrznych czy networking tj. poznanie i kojarzenie ze sobą osób trudniących się podobną tematyką.

A co z przedsiębiorcami, którym nie udało się za pierwszym razem?

W tym roku w ofercie pojawił się program Nowy Start z budżetem konkursu na poziomie 15 mln zł. Nie jest co prawda skierowany do nowicjuszy w prowadzeniu firmy, tylko dla tych z doświadczeniem i biznesową porażką, którzy wystartowali od nowa. Chcemy pomóc im uniknąć wcześniejszych błędów w nowym podejściu do tej samej lub całkiem nowej branży.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.