Prezes POHiD-u: Sieci dyskontowe nie zwolnią tempa wzrostu
Początek 2014 roku wskazuje, że nadchodzące miesiące przyniosą wzrost sprzedaży. Ogólna poprawa koniunktury w handlu to jednak także zaostrzenie się konkurencji między formatami handlowymi oraz poszukiwanie alternatywnych źródeł wzrostu obrotów - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Renata Juszkiewicz, prezes Polskiej Organizacji Handlu i Dystrybucji, mówiąc o perspektywach dla branży handlowej w Polsce na nadchodzące miesiące.

Fot. Adobe Stock. Data dodania zdjęcia 4 listopada 2022
Reklama
Zdaniem Renaty Juszkiewicz w najbliższym czasie oprócz zwyczajnych taktyk rynkowych zauważymy wzrost znaczenia sprzedaży elektronicznej oraz silne parcie firm handlowych ku rynkom eksportowym, głównie w ramach UE i poprzez własne sieci.
Spowolnienie gospodarcze przyspieszyło procesy koncentracji i teraz też nie należy spodziewać się ich osłabienia. - Utrzyma się trend koncentracji w rynku hurtowym oraz najróżniejsze formy integracji pionowej. To dla naszego sektora oznacza kontynuację wzrostu ilościowego i jakościowego sieci franczyzowych oraz sieci partnerskich, generowanych przez firmy produkcyjne - wyjaśnia prezes POHiD.
I dodaje: - Sieci dyskontowe nie zwolnią tempa wzrostu, podtrzymując dużą konkurencję na rynku, głównie w segmencie supermarketów i mniejszych tzw. kupieckich powierzchni indywidualnych i sieciowych. W ostatnich latach obserwowaliśmy spadek dynamiki, a nawet spadki sprzedaży na największych powierzchniach, więc w kontekście konsolidacji rynku należy się spodziewać nowych strategii handlowych na tych powierzchniach, co zresztą jest od dawna zapowiadane przez ekspertów.
- Przed nami ciekawy i chyba dobry dla handlu rok. Miejmy tylko nadzieję, że nadchodzące wybory nie ożywią tendencji ograniczania handlu, który jest przecież jednym z głównych czynników napędzających wzrost gospodarczy - podsumowuje Renata Juszkiewicz.
Spowolnienie gospodarcze przyspieszyło procesy koncentracji i teraz też nie należy spodziewać się ich osłabienia. - Utrzyma się trend koncentracji w rynku hurtowym oraz najróżniejsze formy integracji pionowej. To dla naszego sektora oznacza kontynuację wzrostu ilościowego i jakościowego sieci franczyzowych oraz sieci partnerskich, generowanych przez firmy produkcyjne - wyjaśnia prezes POHiD.
I dodaje: - Sieci dyskontowe nie zwolnią tempa wzrostu, podtrzymując dużą konkurencję na rynku, głównie w segmencie supermarketów i mniejszych tzw. kupieckich powierzchni indywidualnych i sieciowych. W ostatnich latach obserwowaliśmy spadek dynamiki, a nawet spadki sprzedaży na największych powierzchniach, więc w kontekście konsolidacji rynku należy się spodziewać nowych strategii handlowych na tych powierzchniach, co zresztą jest od dawna zapowiadane przez ekspertów.
- Przed nami ciekawy i chyba dobry dla handlu rok. Miejmy tylko nadzieję, że nadchodzące wybory nie ożywią tendencji ograniczania handlu, który jest przecież jednym z głównych czynników napędzających wzrost gospodarczy - podsumowuje Renata Juszkiewicz.
Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa
regulamin.
Reklama