Prezes Polomarketu: Nasza sieć jest w dobrej kondycji. Nie szukamy inwestora strategicznego

- W przyszłym roku sieć Polomarket planuje otworzyć minimum 10 nowych sklepów. Natomiast do większej czy mniejszej modernizacji zostało zaplanowanych ponad 50 placówek, czyli 20 proc. sieci. Planujemy także znacząco zmodernizować naszą flotę transportową, która jest jednym z istotnych elementów realizacji naszej strategii związanej z budowaniem oferty produktów świeżych – mówi Michał Seńczuk.
Polomarket to sieć zbudowana od podstaw z zaangażowaniem wyłącznie polskiego kapitału. Początki sieci sięgają 1997 roku. Obecnie, pod szyldem Polomarketu działa ponad 280 nowoczesnych placówek obecnych zarówno w małych, jak i dużych miastach na terenie całej Polski.
Jak poinformował prezes Polomarketu, sieć nie szuka obecnie inwestora.
- Nie szukamy inwestora strategicznego. Jesteśmy organizacją, która prowadzi rentowną działalność, a nasze parametry płynnościowe są na bardzo dobrym poziomie. Od 20 lat mamy na rynku reputację niezawodnego płatnika. Nasze plany inwestycyjne są związane z planami rozwojowymi i są dostosowane do naszej skali działalności i możliwości finansowych. Nadal zamierzamy rozwijać się organicznie, zdecydowanie stawiamy na jakość naszych nowych lokalizacji, a nie na ich ilość – mówi Michał Seńczuk.
Przypomnijmy, że wiele polskich sieci handlowych jest już po transakcji sprzedaży inwestorowi strategicznemu. Obecnie toczy się postępowanie w UOKiK dotyczące przejęcia sieci Mila przez Eurocash (wcześniej firma ta weszła w posiadanie sieci EKO). Na zgodę UOKiK, w sprawie przejęcia sieci Stokrotka, czeka litewska Maxima Grupe.
Niedawno Polomarket poinformował, że ostatecznie zdecydował o wyjściu z Grupy Handlowej PL Plus. Polomarket oceniał, że posiada odmienną od reszty udziałowców GH PL Plus wizję tej organizacji. Spółka GH PL Plus to wspólne przedsięwzięcie Bać Pol, Piotr i Paweł oraz Topaz. Polomarket przyłączył się do Grupy Handlowej PL Plus w październiku 2014 roku.