Reklama
Partner serwisu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Prezes Polomarketu: Nasza strategia okazała się sukcesem

Sporo działo się w tym roku w Polomarkecie: wypowiedzenie umowy Grupie Handlowej PL Plus, zmiana na stanowisku prezesa spółki, kontrole sklepów przeprowadzone w wakacje przez kilka instytucji, a także inwestycje w modernizacje placówek i dynamiczny rozwój marek własnych.
Reklama

Ten rok był jubileuszowy dla Polomarketu. Sieć obchodziła swoje 20-lecie.

- To był dobry rok dla Polomarketu, szczególnie drugie półrocze. Bez wątpienia najważniejszym dla nas wydarzeniem było dwudziestolecie naszej sieci. W pierwszym półroczu zakończyliśmy także najważniejszy etap prac nad optymalizacją asortymentu, którego efektem było ustalenie liczby produktów na poziomie 4 500 jednostek. Wprowadziliśmy też wiele nowych produktów marki własnej, w tym pierwszą polomarketową linię pieluszek dziecięcych „Bobo Boom” – wylicza prezes Polomarketu Michał Seńczuk.

- Nasza strategia marketingowa okazała się strzałem w dziesiątkę - klienci chętnie u nas kupują, a średnia wartość paragonu rośnie. W dużej mierze jest to zasługa naszego programu lojalnościowego, czyli polokarty, która jest dla nas niezastąpionym źródłem wiedzy o zwyczajach zakupowych klientów - dodaje.

Najbardziej zaskakującym wydarzeniem mijającego roku było wypowiedzenie przez Polomarket umowy Grupie Handlowej PL Plus. Nastąpiło to 25 listopada 2016 r., ale do mediów te informacje dotarły w marcu br. Zgodnie z umową, wypowiedzenie miało obowiązywać przez rok. Jak informowała wówczas spółka, przez ten czas firma chciała przemyśleć swoje funkcjonowanie i korzyści płynące z udziału w GH PL Plus oraz podjąć ostateczną decyzję. Ostatecznie Polomarket podtrzymał decyzję o wyjściu z grupy.

W kwietniu nastąpiły zmiany w strukturach zarządzających sieci Polomarket. Nowym prezesem sieci został jej dotychczasowy dyrektor operacyjny i członek zarządu – Michał Seńczuk. Jako dyrektor operacyjny był odpowiedzialny za osiąganie założonych celów biznesowych spółki, w szczególności za podwyższanie rentowności sklepów oraz za realizację działań operacyjnych.

W wakacje w sklepach sieci Polomarket odbywały się kontrole prowadzone przez 5 instytucji: Państwową Inspekcję Pracy, Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, Państwową Inspekcję Handlową, Główny Inspektorat Sanitarny, Obwodowy Urząd Miar i Główny Urząd Miar. Jak podawał Zespół Syndykalistów Polski, pierwsze raporty pokontrolne wykazały wiele nieprawidłowości, między innymi: nieudzielanie urlopów wypoczynkowych, nieprawidłowości w zakresie czasu pracy, w tym zatrudnianie osoby niepełnosprawnej w godzinach nadliczbowych, przekroczenie dobowej normy czasu pracy.

Odnosząc się do tych zarzutów sieć Polomarket tłumaczyła, że tego typu kontrole nie są nowością i są prowadzone regularnie od czasu rozpoczęcia działalności przez Polomarket. - Sieć Polomarket, kompleksowo i w terminach wyznaczonych przez kontrolujących, reaguje na wszelkie sygnały, zalecenia i uwagi pokontrolne. W każdym przypadku wobec osób odpowiedzialnych za przestrzeganie porządku i prawa w kontrolowanych sklepach wyciągane są odpowiednie konsekwencje wraz z ponownym przeszkoleniem tych osób w zakresie obowiązujących procedur, wymogów i przepisów prawnych – głosi oświadczenie sieci. Sieć zadbała także o swoich pracowników. Od 1 czerwca br. zatrudnieni w grupie Polomarket zostali objęci programem prywatnej opieki medycznej. 

Od początku roku spółka inwestowała w modernizacje swoich sklepów. W sumie otwarto 6 nowych placówek i zmodernizowano 15 starszych. W supermarketach zostały wydzielone strefy sprzedaży pieczywa i ciast z logo "Wypiekarnie i Ciachownie". Cztery kategorie produktów marek własnych Polomarketu przedstawione zostały jako osobne światy: nabiału to Mleczna Polana, owoce i warzywa - Zaczarowany Ogród, mięsa i wędliny - Rzeźnik Szymon, a pieczywo i ciasta – jako wspomniana już Wypiekarnia i Ciachownia. Sieć wprowadziła nowe opakowania produktów, każda kategoria ma własne logo. 

Sieć stawia na marki własne. Jeszcze przed świętami Bożego Narodzenia Polomarket wprowadzi dwie nowe linie marki własnej – Bacalis oraz Master Fish. To kolejne spośród ponad 130 nowych produktów w kategorii private label, wprowadzonych do sklepów w 2017 r., wśród których są między innymi pieluszki dla dzieci „Bobo Boom” czy artykuły gospodarstwa domowego „UFO” i „Marysia”. Do Nowego Roku ta liczba wzrośnie do 200.  Marka własna w Polomarkecie rozwija się w ekspresowym tempie już kolejny rok. Tylko w 2016 r. wprowadzono ponad 100 nowych indeksów w ramach kategorii artykułów suchych.

W lutym br. Polomarket wdrożył system za pośrednictwem którego klienci mogą wyrażać opinie na temat dokonywanych w sklepach sieci zakupów. Pomoże w tym serwis opinello.com. - Wdrożenie systemu Opinello to potwierdzenie, że Customer Experience traktujemy bardzo poważnie. Mamy świadomość, że przy obecnym, bardzo konkurencyjnym rynku, sieci handlowe muszą budować swoje strategie, uwzględniając jednocześnie ciągle rosnące oczekiwania swoich klientów - informuje Krzysztof Szultka, dyrektor marketingu w Polomarkecie. 

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (1)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum