Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Prezes Seko: Nowa strategia Biedronki wpłynie na zmianę polityki pozostałych sieci

Oczekiwania sieci handlowych są różne, jednak ostatecznie to klient, do którego trafia produkt, jest tutaj kluczowy. To on decyduje o produkcie i jego żywotności. Na rynku bywają wyroby, które same umierają, bo przestają się sprzedawać. Ludzie się nimi nasycili i szukają czegoś innego - zauważa w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Kazimierz Kustra, prezes Seko.
Reklama

W celu zadowolenia gustów konsumenckich producenci starają się zachować smak oraz pewnego rodzaju powtarzalność. Jak zaznacza Kazimierz Kustra ma to podstawowe znacznie dla odbiorców. - Klient musi wiedzieć, że stając przed półką i wybierając swój produkt bez względu na porę roku, dnia czy godzinę, otrzyma dokładnie ten sam wyrób, który będzie dokładnie tak samo smakował. Trzeba być niezwykle skutecznym, by udało się to osiągnąć, co wymaga ogromnych umiejętności technologicznych - wyjaśnia.

Zdaniem prezesa Kustry każda firma chciałaby produkować pod własną marką, jednak nie zawsze jest to możliwe. Producenci muszą się dostosować do oczekiwań sieci handlowych. Jednocześnie nie wszystkie sieci sklepów podchodzą do problemu w podobny sposób. - Szczególnie dyskonty oczekują, że asortyment będzie występował jako ich private label. Wszystkie sieci podchodzą do tej kwestii w inny sposób. Niektóre z nich są zainteresowane, by część produktów występowała pod marką własną sieci, a część miała charakter brandowy - tłumaczy Kustra.

Sytuacja zaczyn się powoli zmieniać. Przykładem stają się działania podejmowane przez rynkowego lidera, czyli Biedronkę. - W ostatnim czasie zauważalne są zmiany w polityce sieci, związane z przyjęciem nowej strategii. Biedronka chce sięgnąć po bogatszego klienta. Obecnie prowadzimy rozmowy dotyczące rozszerzenia naszego asortymentu - wyjawia prezes Seko.

Dodaje również, że nowa strategia Biedronki wpłynie na zmianę polityki pozostałych sieci handlowych, które będą musiały dostosować się do zmieniających realiów rynku.

W przypadku branży przetwórstwa rybnego presja cenowa wywierana na producentów przez sieci handlowe nie jest tak odczuwalna jak w innych przypadkach. Wynika to ze specyfiki segmentu. - Jeżeli ktoś chce sprzedawać produkty rybne wysokiej jakości, to musi również zdawać sobie sprawę z ich ceny. My zawsze stawiamy sprawę bardzo jasno. Otwarcie mówimy, po jakiej cenie możemy dostarczyć nasze wyroby. W takiej sytuacji albo jest zgoda drugiej strony i decydujemy się na współpracę, albo się rozchodzimy. Innego wyjścia nie ma. Określone produkty często po prostu muszą tyle kosztować.  - mówi Kustra.

W opinii szefa rybnej spółki Seko firmy muszą być uczciwe w stosunku do konsumentów. - Nie możemy oszukiwać klientów. W przeciwnym wypadku staniemy się niepoważną firmą. Dlatego też presja cenowa nie ma tak dużego znaczenia jak kiedyś - konkluduje Kazimierz Kustra.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (1)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.