Prezes Stokrotki: Coraz częściej sieci dokładają do produktów z bilboardów, by przyciągnąć klientów

Ostatni kwartał 2013 roku był bardzo trudny dla rynku detalicznego. Na rynku widoczna jest coraz agresywniejsza walka cenowa. Jej konsekwencją będzie przyspieszenie konsolidacji w handlu - mówi Dariusz Kalinowski, prezes Emperii i Stokrotki.
- W ostatnim roku wielu detalistów zanotowało duży spadek rentowności. Wielu z nich zaczyna rozumieć potrzebę konsolidacji. Dziś niemal każdy detalista próbuje się porozumieć z innymi, czy to w kwestii wspólnych zakupów, czy np. wspólnych marek własnych - mówi Dariusz Kalinowski.
- Uważam, że lata 2014 i 2015 będą latami konsolidacji w handlu - dodaje.
Jak informuje, spółka także nie wyklucza rozwoju poprzez akwizycje, które mogłyby być dokonywane za gotówkę lub poprzez wymianę akcji.
Według danych Nielsena, na które powołuje się firma, w czwartym kwartale 2013 roku wartość sprzedaży LFL w segmencie supermarketów, bez uwzględnienia Stokrotek, spadła o 3,3 proc., a w całym 2013 roku spadek wyniósł 4,5 proc. Natomiast sieć sklepów Stokrotka, biorąc pod uwagę sprzedaż na stałej próbie sklepów (LFL) spadła o 2,4 proc. w czwartym kwartale i o 1,2 proc. w całym 2013 roku.
Dane dotyczą stałej liczby 895 supermarketów Carrefour (poniżej 2.500 metrów kw.), Carrefour Market, Simply Market, E.Leclerc (poniżej 2.500 metrów kw.), Intermarche, Polomarket, Tesco (poniżej 2.500 metrów kw.).
Natomiast biorąc pod uwagę sprzedaż całkowitą, według Nielsena wartość sprzedaży w czwartym kwartale 2013 roku w segmencie supermarkety wzrosła o 3,4 proc., a w całym 2013 roku wzrosła o 3,2 proc. Z kolei sprzedaż detaliczna w 2013 roku, według GUS wzrosła o 2,6 proc.
- Czwarty kwartał 2013 roku był bardzo trudny dla sektora handlu detalicznego. Praktycznie nie wystąpił efekt świąt - mówi Dariusz Kalinowski. - Nie jesteśmy optymistami i nie sądzimy, aby w najbliższym czasie sprzedaż detaliczna istotnie wzrastała - dodaje.
Emperia liczy na poprawę sprzedaży Stokrotek między innymi dzięki przeprowadzanym procesom: wdrażaniu własnej logistyki, remodelingowi i rebrandingowi, a także zamykaniu nierentownych placówek. W czwartym kwartale spółka zamknęła jeden taki sklep. Proces ma być kontynuowany w przyszłości.


Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
-
Doro 2014-03-05 15:17:58
Remodeling i rebranding, kasa wydana w błoto! Miliony które nie zmienią już niczego. Powolne konanie sieci. Tak to wygląda. Wy spaliście a niemiaszki i biedrony uwijały się w pocie czoła. Teraz to możecie już tylko sprzedać swój detal. Akcje mocno w dół. Wyniki tragiczne zero dochodu ze spożywki.
- 23:04 Buty Jana inwestują na terenie parku technologicznego
- 22:59 Sprzedaż online Wólczanki wyższa o 22 proc. Grupa VRG ze stratą
- 21:39 Komisarz UE: Jest pełne poparcie Komisji na odchodzenie od chowu klatkowego
- 20:39 PGS wprowadzi markę własną drobnego AGD. To element strategii online
- 20:25 Branża spotkań i wydarzeń nie otrzyma środków za dodatkowy okres lockdownu
- 20:23 Newbridge: 2021 to rok lokalnych zakupów
- 20:17 Debiutuje Walletmor - implant płatniczy. Kosztuje 199 euro
- 20:16 C&W zatrudnił osobę do obsługi e-commerce, z doświadczeniem w pracy dla Lidla...
-
Sześć sklepów tygodniowo zmieni szyld z Tesco na Netto
-
Tesco znów zwalnia
-
PRCH: Straty branży centrów handlowych rosną o kolejne miliardy zł
-
Hebe rozpoczyna sprzedaż testów wykrywających przeciwciała Sars-Cov-2
-
Braki kadrowe w pandemii. Jak z tym problemem radzi sobie Żabka?
-
Lockdown przedłużony do 18 kwietnia
- 1 Marta Florczak w zarządzie Lidl Polska. Przechodzi z Auchan
- 2 Zwolnienia grupowe w Tesco Polska. Ponad 1200 pracowników na liście
- 3 Tesco znów zwalnia
- 4 Twardy lockdown? Mogą zamknąć sklepy budowlane i RTV/AGD
- 5 Wasz Sklep Spar o współpracy ze stacjami paliw: Nadszedł właściwy czas na...
- 6 Poseł PiS: Za 350 zł można zrobić zakupy na ... cały miesiąc
-
RTV EURO AGD: Sklepy stacjonarne już nie mogą istnieć bez silnego wsparcia e-commerce
-
E-commerce znów młodym rynkiem. LPP tworzy własny software house
-
Żabka, Specjał, Eurocash - pełna lista firm, które uzyskały pomoc publiczną
BĄDŹ NA BIEŻĄCO
OGŁOSZENIA
PRACA W HANDLU
TYP OFERT »POLECANE OFERTY
- Mieszkanie, Kraków, Pawia, 32.68 m², sprzedam mieszkanie
- Mieszkanie, Kraków Grzegórzki, Nullo, Francesco, 73.70 m², wynajmę mieszkanie
- Lokal użytkowy, Kraków Podgórze, Dąbrowskiego, Gen. Jana Henryka, 138.15 m², sprzedam lokal użytkowy
- Mieszkanie, Kraków Krowodrza, Władysława Łokietka, 47.00 m², wynajmę mieszkanie
SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH
-
Max
26,96
-
Śr
18,04
-
Min
11,23
Drogi Użytkowniku!
W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).
Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.
Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).
Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.
Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.
Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.