Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Prezes Stokrotki o współpracy z Polomarketem i planach rozwoju

W piątek Emperia poinformowała, że jej spółka zależna, Stokrotka, zdecydowała o rozwiązaniu porozumienia o współpracy zawartego w maju tego roku z Polomarketem. Planowane było rozpoczęcie współpracy w zakresie koordynacji polityk zakupowych obu sieci. "Naszą intencją była integracja handlowa mocniejsza niż w ramach grup zakupowych. Nie udało nam się jednak wypracować odpowiedniej formuły" - tłumaczy prezes Emperii Dariusz Kalinowski.
Reklama

Poinformował, że spółka nie zamierza podejmować podobnych prób współpracy z innymi sieciami.

"Okazuje się, że to zadanie niewykonalne, więc nie będziemy tego próbować z innymi. Grupy zakupowe też nas nie interesują. Pozostają nam fuzje i przejęcia" - powiedział Kalinowski.

"Jesteśmy otwarci na poszukiwanie celów do przejęcia, do integracji kapitałowych. Myślę, że możliwe są małe transakcje, takie jak Frac. Za mało prawdopodobne uważam duże operacje, fuzje dużych detalistów w ciągu 12-24 miesięcy" - powiedział prezes Emperii.

W kwietniu Stokrotka podpisała umowę przejęcia od spółek Frac Handel oraz Frac Handel Detal 19 sklepów w południowej Polsce. Aktualnie otwartych jest 16 sklepów, pozostałe 3 mają zostać przejęte do połowy września.

W I półroczu 2015 roku Emperia miała 982 mln zł przychodów (wzrost o 0,1 proc. rdr), 55,2 mln zł EBITDA (wzrost o 22,7 proc. rdr) i 29,1 mln zł zysku netto (wzrost o 67,5 proc. rdr).

W samym drugim kwartale grupa miała 496,1 mln zł przychodów (spadek o 1,2 proc. rdr), 24,3 mln zł EBITDA (wobec 27,8 mln zł rok wcześniej), a zysk netto spadł do 10,3 mln zł z 14,1 mln zł przed rokiem.

Kalinowski wskazał, że po oczyszczeniu wyników o zdarzenie jednorazowe z II kwartału 2014 roku (rozwiązanie rezerwy kosztowej Delima w wysokości 6,4 mln zł), EBITDA w II kwartale tego roku byłaby wyższa rdr o 3 mln zł. Przedstawiciele spółki poinformowali, że drugi kwartał był trudny dla segmentu detalicznego grupy z uwagi na deflację.

"Supermarkety w kraju tracą udziały rynkowe na rzecz sklepów convenience i dyskontów, ale nasza Stokrotka wygląda na tym tle lepiej niż supermarkety (według danych Nielsen). Zyskujemy udziały, choć sprzedaż spadła" - powiedział prezes.

Władze spółki Stokrotka podtrzymują plan uruchomienia w tym roku ok. 100 nowych sklepów. To oznacza, że w ciągu najbliższych czterech jesiennych miesięcy zostanie otwartych ok. 60 nowych placówek.

- Mamy obecnie 290 sklepów, a za chwilę będzie grubo ponad 300. Otwieramy nawet po pięć sklepów tygodniowo. To ogromny wysiłek inwestycyjny - mówi Dariusz Kalinowski, prezes Emperia Holding i sieci Stokrotka.

Prezes Emperii dodał, że w III i IV kw. spółka zbliży się do tempa otwarć jakie będzie chciała utrzymać w kolejnych latach czyli 40-50 sklepów rocznie.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (2)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum