Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Prezes Wawel: Musimy podnieść ceny by nie być pod kreską

- Kilkukrotny wzrost cen gazu czy energii, szok podażowy, problemy z dostępem do surowców, problemy w logistyce wynikające z tego, że wszystkie branże próbują nadrobić stracony w pandemii czas – powoduje, że najbliższe kwartały to będzie bardzo trudny okres dla wszystkich. O sytuacji na rynku słodyczy z Dariuszem Orłowskim, prezesem zarządu Wawel SA oraz Moniką Kowalewską, dyrektor marketingu spółki rozmawia portalspozywczy.pl.
Reklama

Covid wpłynął na nasze wyniki finansowe, zarówno jeśli chodzi o sprzedaż jak i rentowność. Ubiegły rok był trudny, po pierwsze z powodu dużej ilości lockdownów, a po drugie z powodu zamkniętych sklepów w niedziele. Jesteśmy firmą, która mocno korzysta z tzw. sprzedaży ważonej, byliśmy obecni z dużą ilością asortymentów w hipermarketach. Spadek frekwencji konsumentów w sklepach z tych dwóch powodów odbił się na naszych wynikach - mówi Dariusz Orłowski, prezes firmy Wawel SA.

- Bieżący rok jest już znacznie lepszy, chociaż w pierwszym półroczu też mieliśmy do czynienia z lockdownem. W tym okresie w naszej branży realizowane były bardzo duże promocje i cena rządziła rynkiem. My staraliśmy się utrzymać nasze ceny, dla nas kluczowa jest jakość naszego portfela produktów. Trudno więc uczestniczyć w tych promocjach - dodaje.

Jego zdaniem, to co się dzieje ze wzrostem cen jest bezprecedensowe i to jest wzrost na każdym poziomie, nie tylko na poziomie mediów. - Można to określić jednym słowem – szaleństwo. Mówię o kilkukrotnym wzroście cen gazu czy energii. To są potężne kwoty w naszych budżetach i jeśli w dłuższym terminie sytuacja się utrzyma, to doprowadzi to do nieciekawych zjawisk makroekonomicznych, znaczącego spadku produkcji lub nawet dłuższego kryzysu - tłumaczy prezes Wawel SA.

- Ceny surowców i opakowań rosną również w tempie kilkudziesięciu procent, a nie kilku jak przywykliśmy do tego w ostatnich latach. To wszystko będzie implikowało podwyżki cen produktów w całej branży słodyczy na poziomie od kilkunastu do nawet 20 procent. Nie ma innego rozwiązania w takiej sytuacji, bo chodzi o to, aby być nad kreską. I to nie dotyczy tylko naszej branży - dodaje.

Cały wywiad na portalspozywczy.pl

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.