Reklama
Partner serwisu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Założyciel Yellow Octopus: Zrównoważony rozwój musi się opłacać (podcast)

Nie interesują mnie firmy, które produkują towary z organicznej bawełny, a ich klienci przytulają w weekendy drzewa, bo to jest segment świadomy swojego wpłwu na środowisko. Ja celuję w firmy, które wypuszają nowe modele odzieży w cyklu codziennym, bo tu jest praca do zrobienia - mówi Jacek Ostrowski, prezes Yellow Octopus, ekspert od rozwiązań technologicznych w zakresie zrównoważonej mody w rozmowie "Z drugiej ręki".
Reklama

Wierzę w odsprzedaż rzeczy używanych. Dlatego cztery lata temu zainwestowałem 750 tys. dolarów w spółkę Reflaunt.com, czyli platformę technologiczną obsługującą model resale dla takich firm jak Net-a-Porter, Balanciaga COS czy H&M. Teraz ich wycena to 32 mln dolarów.

Wierzę też w przetwarzanie rzeczy, które nie nadają się do odsprzedaży. Z tego powodu rozwijam firmę Upcycle Labs, która z przetworzonej odzieży, obuwia i akcesoriów produkuje wyposażenie wnętrz i sklepów. Zgłaszają się do nas najwięksi detaliści i chcą z nami pracować, gdy zyskamy większą skalę. To jest teraz nasz cel.

Polski przedsiębiorca ze Szczecina kilka lat temu zaczynał od sprzedawania ciuchów do second handów. Dziś jest pionierem na rynku mody zrównoważonego rozwoju i rozmawia z najgrubszymi rybami branży fashion.

Reklama

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum