Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Prezes Żabki na EEC 2021: W przyszłym roku będzie działać 50 sklepów bezobsługowych

- Szybkość i sprawność są w czasie pandemii istotne dla konsumentów. Pracujemy coraz więcej, mamy mniej czasu dla siebie, towarzyszy nam niepewność jutra. Dlatego chcemy się zająć upraszczaniem życia naszych klientów - mówił Tomasz Suchański, prezes zarządu Żabka Polska podczas debaty "Obywatel i konsument w czasach nowej normalności", która odbyła się w ramach Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach.
Reklama

Pandemia to również istotne przyspieszenie w e-commerce i omnichannel.
- Kiedy kilka lat temu zaczynaliśmy jako firma przygodę z cyfrowym światem, powiedzieliśmy sobie, że nie wejdziemy w to od razu, ponieważ najpierw musimy dobrze poznać naszych klientów i umieć się z nimi komunikować.  Tak też się stało. Obecnie tworzymy dla konsumentów ekosystem rozwiązań, m.in. poprzez przejęcia biznesów cateringowych - Maczfit i Dietly. Ale to wszystko zaczęło się od klienta, klient jest w centrum naszych działań - mówił prezes Żabki.

Uprościć życie konsumenta

Żabka będzie nadal rozwijać ten ekosystem. - Jesteśmy praktycznie wszędzie, mamy skalę. Pracujemy aktualnie nad ofertą subskrypcyjną. Będziemy jeszcze bliżej naszych klientów i sprawimy, że ich życie stanie się jeszcze wygodniejsze  - zdradził Tomasz Suchański.

W pandemii klienci cenią szybkość i wygodę, ale na znaczeniu zyskały także kwestie środowiskowe. - Firmy wprowadzają papierowe opakowania, bo tego wymaga klient. My jako pierwsi wprowadziliśmy chociażby opakowania typu rPET. Ludzie zaczynają myśleć o tym, co jedzą i jak to wpłynie na środowisko. Stąd m.in. popularność żywności roślinnej, na którą odpowiadamy wprowadzeniem marki Plant Hunter - powiedział Tomasz Suchański.

Ekologia misją

To nie jedyne działania proekologiczne Żabki. - Nasz sklep przyszłości, który otworzyliśmy trzy lata temu, wyznacza nam ambitne cele. Jest inkubatorem pomysłów, ale nie jesteśmy w stanie zaimplementować wszystkich rozwiązań od razu i we wszystkich placówkach, choć one się oczywiście pojawiają - np. systemy zarządzania lodówkami czy lampami.  Czy wejdą kolejne? To zależy od podejścia dużych firm i konsumentów. Mamy także bezobsługowy sklep, tzw. nanostore, w Poznaniu, wkrótce pojawią się kolejne: w Warszawie i Krakowie, a w przyszłym roku będzie działać 50 takich placówek. W kwestii ekologii mamy rolę do spełnienia - nie tylko jako edukator, ale także jako podmiot, który wdraża zmiany organizacyjne. Wiemy, jak ważne jest pozytywne oddziaływanie na środowisko, dlatego przystępujemy do odpowiednich systemów, jak np. SBTi. Chcemy być oceniani pod tym kątem przez firmy ratingowe, ponieważ to jeden z elementów ciągłości działania naszej firmy - podsumował Tomasz Suchański.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.