Reklama
Partner serwisu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Primark wejdzie do Łodzi i Wrocławia

Primark planuje otwarcie dwóch nowych sklepów – w Łodzi i Wrocławiu, dzięki czemu do końca 2023 r. liczba salonów marki w Polsce wzrośnie do co najmniej sześciu.
Reklama

Otwarcie nowych sklepów, zlokalizowanych w galerii handlowej Magnolia Park we Wrocławiu oraz w Manufakturze w Łodzi zaplanowano na koniec 2023 r. Dołączą one do ogłoszonych wcześniej salonów w Krakowie i Katowicach, zwiększając tym samym liczbę zapowiedzianych otwarć sklepów Primark w Polsce do czterech.

Primark w Magnolia Park zajmie dwa poziomy, a jego otwarcie będzie poprzedzone modernizacją i zmianą aranżacji we wrocławskim centrum.

Od 2020 roku Multi Poland podpisało z nowymi i dotychczasowymi najemcami umowy na najem ponad 64 000 mkw. powierzchni handlowej, w tym na dwa hipermarkety Carrefour, trzy dyskonty Action i HalfPrice oraz drugi salon LG Brand Store w Europie. 

Primark niedawno potwierdził wejście na rynek rumuński, ogłaszając otwarcie nowego sklepu w Bukareszcie, które planowane jest w tym roku. Ponadto, detalista zapowiedział także otwarcie pierwszego sklepu na Słowacji, w Bratysławie, na początku 2023 r., a kraj ten będzie 16. rynkiem działalności marki.

Primark zamierza wzmocnić swoją obecność u USA i mieć tam 60 placówek a także we Francji, Włoszech i na Półwyspie Iberyjskim, aby w ciągu pięciu lat zwiększyć łączną liczbę sklepów sieci do 530.

Tymczasem w Wielkiej Brytanii sieć dyskontowych sklepów odzieżowych zwolni 400 pracowników ze wzPrimark szacuje, że szkody spowodowane zamknięciem sklepów w Holandii i Austrii wyniosą łącznie 36 mln euro-podał Nieuws.nl. 

Primark - sprzedaż niższa niż przed pandemią

W ciągu szesnastu tygodni poprzedzających 8 stycznia Primark odnotował sprzedaż na poziomie 2,7 mld funtów (3,2 mld euro), prawie o jedną trzecią wyższą niż w tym samym okresie ubiegłego roku. Ten pozornie mocny wynik wynika jednak głównie z korzystnej bazy porównawczej. W porównaniu do tego samego okresu dwa lata temu – przed pandemią – przychody spadły o ponad 10 proc.

W ostatnich tygodniach sprzedaż ponownie się poprawiła, zwłaszcza w Wielkiej Brytanii, gdzie klienci coraz chętniej wracali do sklepów.

Firma uważa, że ​​problemy z łańcuchem dostaw ustąpiły, chociaż nadal występują pewne opóźnienia w portach i wysyłkach. Primark nie podniesie cen pomimo wzrostu kosztów, ale obniży koszty operacyjne i koszty ogólne.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.