Primark spodziewa się dwucyfrowego wzrostu sprzedaży

AB Foods, brytyjski holding, do którego należy Primark, odnotował 16% wzrost sprzedaży (z wyłączeniem wahań kursów walut) w ciągu 16 tygodni, kończących się 7 stycznia. Łącznie z działalnością spożywczą holdingu (która jest również głównym graczem na rynku cukru i żywności), łączna sprzedaż osiągnęła 6,7 miliarda funtów (7,6 miliarda euro).
Brytyjczycy oszczędzali, ale nie zakupach w Primarku
Pomimo że Brytyjczycy byli bardziej oszczędni w grudniu zeszłego roku niż kiedykolwiek w ciągu ostatnich 25 lat, tańsze marki i detaliści byli w stanie na tym skorzystać i osiągnęli lepsze wyniki niż oczekiwano. W Primarku sprzedaż wzrosła o 15%.
Nowy rok rozpoczął się również zachęcająco na wszystkich rynkach, chociaż grupa ostrzega, że presja makroekonomiczna nadal rośnie. W związku z tym wydatki konsumpcyjne mogą nadal znajdować się pod presją w nadchodzących miesiącach, chociaż są symptomy poprawy, np. koszty niektórych surowców ostatnio spadły.
Na cały rok finansowy 2022-23 właściciel Primark podtrzymuje swoje prognozy dotyczące dwucyfrowego wzrostu przychodów, ale skorygowany zysk operacyjny będzie niższy niż rok temu. W ubiegłym roku obrotowym firma AB Foods nadal osiągnęła zysk operacyjny w wysokości 1,44 miliarda funtów.