Reklama

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Primark spodziewa się dwucyfrowego wzrostu sprzedaży

Irlandzka sieć odzieżowa Primark miała bardzo mocny koniec roku. Pod względem sprzedaży rok 2023 również zaczyna się lepiej niż oczekiwano, ale zyski wciąż nie są zadowalające.
Reklama

AB Foods, brytyjski holding, do którego należy Primark, odnotował 16% wzrost sprzedaży (z wyłączeniem wahań kursów walut) w ciągu 16 tygodni, kończących się 7 stycznia. Łącznie z działalnością spożywczą holdingu (która jest również głównym graczem na rynku cukru i żywności), łączna sprzedaż osiągnęła 6,7 ​​miliarda funtów (7,6 miliarda euro).

Brytyjczycy oszczędzali, ale nie zakupach w Primarku

Pomimo że Brytyjczycy byli bardziej oszczędni w grudniu zeszłego roku niż kiedykolwiek w ciągu ostatnich 25 lat, tańsze marki i detaliści byli w stanie na tym skorzystać i osiągnęli lepsze wyniki niż oczekiwano. W Primarku sprzedaż wzrosła o 15%.

Nowy rok rozpoczął się również zachęcająco na wszystkich rynkach, chociaż grupa ostrzega, że ​​presja makroekonomiczna nadal rośnie. W związku z tym wydatki konsumpcyjne mogą nadal znajdować się pod presją w nadchodzących miesiącach, chociaż są symptomy poprawy, np. koszty niektórych surowców ostatnio spadły.

Na cały rok finansowy 2022-23 właściciel Primark podtrzymuje swoje prognozy dotyczące dwucyfrowego wzrostu przychodów, ale skorygowany zysk operacyjny będzie niższy niż rok temu. W ubiegłym roku obrotowym firma AB Foods nadal osiągnęła zysk operacyjny w wysokości 1,44 miliarda funtów.

 

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum