Reklama

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Primark ze spadkami. Szefostwo sieci niezadowolone

Sprzedaż w sieci odzieżowej Primark w ostatnim kwartale nie spełniła oczekiwań kierownictwa firmy - podaje w komunikacie Associated British Foods, właściciel sieci. Powodem jest wciąż trwająca pandemia. Szczególnie mocno ucierpiały dwa największe rynki Primarku - Wielka Brytania i Hiszpania.
Reklama

Akcje właściciela Primarku, Associated British Foods spadły o 3,4% po tym, jak sprzedaż sieci Primark w czwartym kwartale spadła o 17% w porównaniu z tym samym okresem 2019 roku.

Z powodu epidemii wyniki w Wielkiej Brytanii ucierpiały głównie na przełomie czerwca i lipca. Z kolei Hiszpania borykała się ze ogromnymi spadkami turystyki zagranicznej, co też nie pozostało bez wpływu na obroty sklepów.

John Bason, Primark powiedział, że mimo wszystko sieć utrzymała swój udział w rynku i zarząd optymistycznie podchodzi do przyszłości, głównie najlepszego czasu dla handlu w roku, czyli okresu bożonarodzeniowego.

Zwrócił też uwagę na inne wyzwania, z którymi boryka się firma - opóźnieniami z dostawą niektórych jesienno-zimowych kolekcji, co jest spowodowane zakłóceniami w transporcie portowym i kontenerowym i problemami z łańcuchem dostaw w całej Wielkiej Brytanii z powodu braku kierowców ciężarówek.

Primark ma 384 sklepy w Irlandii, Wielkiej Brytanii, Hiszpanii, Portugalii, Niemczech, Holandii, Belgii, Austrii, Francji, we Włoszech, w Słowenii, Polsce i USA. Nie prowadzi sprzedaży online.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (2)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.