Reklama

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Procter & Gamble sprzedał swoje marki koncernowi Coty

Koncern Coty najprawdopodobniej odkupi za ok. 12 mld dolarów kilka marek kosmetycznych od Procter & Gamble - podaje "IB Times". Według doniesień mediów, o akwizycję zabiegało kilka podmiotów, ale oferta amerykańskiej firmy okazała się najkorzystniejsza dla P&G.
Reklama

Do portfela Coty mają ponoć trafić takie marki, jak: Gucci i Hugo Boss (perfumy), Wella i Clairol (produkty do pielęgnacji włosów), oraz Max Factor i Cover Girl (kosmetyki do makijażu). Przypomnijmy, Procter & Gamble w ubiegłym roku zapowiadało ograniczenie liczby marek w swoim portfolio. Jak dotąd sprzedało już markę baterii Duracell oraz biznes karmy dla zwierząt.

Najbardziej znane marki w obecnym portfolio koncernu Coty to Calvin Klein, Marc Jacobs, New York Color, OPI oraz Rimmel. Firma, której kapitalizacja rynkowa wynosi ok. 9,4 mld dol., poszukuje od dłuższego czasu akwizycji w branży kosmetycznej.

Zarówno P&G, jak i Coty jak dotąd nie skomentowały doniesień mediów na temat transakcji.

Według doniesień Reutersa, o przejęcie znanych marek od P&G oprócz Coty rywalizowały także firmy Henkel oraz KKR.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (1)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum