Producenci i dystrybutorzy nadużywają pojęcia "zdrowa żywność"
Pojęcie zdrowej żywności jest bardzo ambiwalentne. Bo cóż to znaczy zdrowa żywność? Taka, która przyczynia się do poprawy zdrowia czy też ta, która po prostu nie wywiera szkodliwego wpływu na nasze samopoczucie i zaspokaja potrzeby egzystencjalne naszego organizmu – mówi dla serwisu portalspozywczy.pl Andrzej Wojciechowicz, szef firmy doradczej FMCG Business Consulting.
– Z punku widzenia konsumenta, zdrowa żywność kojarzy się z dobrym smakiem, poczuciem bezpieczeństwa i samorealizacji w zakresie poprawnego odżywiania. To właśnie te behawioralne cechy wykorzystują sprzedawcy i producenci dla promowania swojego wizerunku – mówi dla serwisu portalspozywczy.pl Andrzej Wojciechowicz, szef firmy doradczej FMCG Business Consulting.
Dodaje, że w ostatnich latach trend ten został wzmocniony na fali dążenia do perfekcyjnego wyglądu, sylwetki oraz bycia fit.
Przeczytaj także:
Czy pojęcie to jest nadużywane przez producentów i dystrybutorów?
– Zapewne tak, bo jak zwykle w takich przypadkach bywa, jeżeli pojawia się nowa moda, fala zapotrzebowania, to trzeba na nią odpowiedzieć jak najszerzej. Nie zawsze w zgodzie z jej imperatywami – tłumaczy Andrzej Wojciechowicz.
Przeczytaj także:
Więcej na portalspozywczy.pl


Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
-
Marta 2016-06-04 19:32:25
Dla mnie zdrowa żywność to nie GMO, nie zawierająca wszelkich E ,konserwantów, itp. .Dlatego robię wiele rzeczy sama , sporadycznie zdarza mi się kupić jakąś wędlinę czy pieczywo nie mówiąc o ciastach. Nie wierzę ,że owoce i warzywa dostępne na rynku nie są uprawiane na nawozach , nawet te niby bio. . Ostatnio czytałam ,że środki chwastobójcze wywołują raka
-
MT 2016-06-03 15:56:11
To dzięki takim urzędasom jak autor tego artykułu robi się konsumentom wodę z mózgu. To znaczy, wg autora, że jak nie ma takiego stwierdzenia, to jest to produkt trujący. Oj brakuje rozumu Wojciechowiczowi, tylko dlaczego z takich idiotycznych opinii tworzy się potem prawo oznaczeń produktów.
- 16:34 Dyrektor PIE: Opłata cukrowa zazwyczaj powoduje mniejszą konsumpcję produktów...
- 13:21 Analitycy: Popyt na materiały remontowo-budowlane utrzyma się
- 13:14 Semeniuk: Większość przedsiębiorców chce rozmawiać i szukać wspólnie rozwiązań
- 13:08 Rzecznik MŚP: Są wątpliwości dot. odmowy wsparcia dla przedsiębiorców...
- 13:05 Badanie: W Polsce w każdej sekundzie wyrzucane do kosza są blisko 153...
- Sb 20:15 Rząd Francji sprzeciwia się przejęciu Carrefoura przez kanadyjski koncern...
- Sb 17:51 Premier: Jeśli nie obronimy się przed trzecią falą pandemii, ryzykujemy...
- Sb 16:39 Żabka wydała ponad 2 mln zdrapek
-
MS przygotowuje regulacje rynku franczyzy
-
Tesco Polska wygrywa w sądzie spór o tytuł prawny do centrum handlowego
-
Plastikowa rewolucja w sieciach: kula u nogi czy szansa na poprawę wizerunku?
-
Związkowcy rozmawiają z prezydentem. Chcą szczepionek dla pracowników handlu...
-
W Szwecji transakcje gotówkowe stanowią tylko 1 proc. Polska pójdzie tą drogą?
-
Stava nawiązuje współpracę z Pointapack i inwestuje w rozbudowę oferty dla...
- 1 Ekspert: Celem podatku handlowego jest wyrównywanie szans mniejszych firm
- 2 Dino zmierzy się z kryzysem wizerunkowym?
- 3 UOKiK wszczął postępowania wobec Kauflandu, Eurocashu i Intermarche
- 4 Rząd Francji sprzeciwia się przejęciu Carrefoura przez kanadyjski koncern...
- 5 Właściciel zakładów mięsnych Henryk K. ujęty w Argentynie
- 6 Ekspedientka Dino w maseczce z antyrządowym hasłem
-
Szymon Piduch odchodzi z rady nadzorczej Dino
-
Rusza rejestracja na EEC Trends!
-
2020 rok w handlu: Branża będzie odrabiała straty przez kilka lat
BĄDŹ NA BIEŻĄCO
OGŁOSZENIA
PRACA W HANDLU
TYP OFERT »GORĄCE OFERTY
POLECANE OFERTY
SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH
Drogi Użytkowniku!
W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).
Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.
Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).
Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.
Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.
Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.