PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: EY

Producenci są nielojalni wobec handlu tradycyjnego

Autor: dlahandlu.pl 7 listopada 2010 16:03

Producenci są nielojalni wobec handlu tradycyjnego

Zdaniem właścicielki hurtowni Herbex z Radomia małe sklepy osiedlowe będą nadal upadały w zastraszającym tempie, bo nie mają najmniejszych szans na konkurencję cenową z sieciami handlowymi, które wchodzą na lokalne rynki.

- Paradoksalnie jest coraz więcej małych sklepów, których właściciele zaopatrują się w hipermarketach, bo dają one niższą cenę niż hurtowie
spożywcze. To pokazuje ogromne dysproporcje, jakie istnieją między cenami zakupu, przeznaczonymi dla podmiotów działających na rynku handlu tradycyjnego i nowoczesnego - mówi Jolanta Buczkowska z firmy Herbex. Jej zdaniem taka polityka jest krótkowzroczna, bo pozwala na coraz silniejszą ekspansję handlu nowoczesnego i zduszenie lokalnej małej przedsiębiorczości.

- Sklepy mają coraz mniej szans na uczciwą konkurencję. Nie mają środków na modernizację, nie mają możliwości negocjacji uczciwych cen, więc upadają, a ich właściciele powiększają liczbę bezrobotnych - mówi Jolanta Buczkowska. Jej zdaniem handel tradycyjny został pozbawiony jakiejkolwiek ochrony prawnej ze strony państwa. - Sklepy i tak robią co mogą, wydłużają godziny pracy, budują parkingi przed sklepami, ale brak możliwości konkurencji cenowej i tak stawia je na przegranej pozycji - podsumowuje Jolanta Buczkowska.

Podobał się artykuł? Podziel się!

  • HANDLOWIEC 2 2011-07-31 23:49:59

    Nic podobnego. Pośrednik pomiedzy producentem a sklepem jest zazwyczaj jeden. To producenci dbaja zeby podpisac umowe dystrybucyjna z konkretna hurtownia bo to jemu zalezy na konkurencyjnej cenie produktu.



    A sklepy dyskontowe typu biedronka sa zaopatrywane bezposrednio bo maja ku temu mozliwosci finansowe. A niskie ceny w martetach lub dyskontach wcale nie sa producentowi na reke bo sprzedaje po kosztach lub ponizej ale jest do tego zmuszany przez tych odbiorcow. Producentowi zalezy na promocji produktow w marketach i dyskontach. Pozniej cena jest juz porownywalna do tej w sklepach tradycyjnych.



    Takze jest pan w bledzie ze ceny sa takie same jak dla handlu nowoczesnego i tradycyjnego. Jest zupelnie odwrotnie.

  • Handlowiec 2010-11-08 20:09:21

    A może jest trochę za dużo pośredników, którzy zbyt wysoko marżują produkt i finalnie na półce produkt jest drogi

    Bo z tego co wiem cenniki większości firm są takie same dla handlu nowoczesnego i tradycyjnego.

    Tylko dostawcy bezpośredni (typu Coca cola) do MT i TT są w stanie w miarę utrzymać takie same ceny w MT i TT.

ZOBACZ WSZYSTKIE (2)

WYBRANE DLA CIEBIE






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7760

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    1,49

  • Śr

    1,31

  • Min

    1,09

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.