Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Producent przypraw Knorr i lodów Algida zwiększył sprzedaż

W trzecim kwartale br. Unilever uzyskał 13,4 mld euro przychodów, co oznacza wzrost dokładnie o 9,4 proc. rdr. To wyniki lepsze od prognoz analityków, którzy oczekiwali opublikowania przez firmę informacji o przychodach rzędu 13,2 mld euro. Łącznie przez dziewięć miesięcy od początku 2015 r., Unilever zanotował 40,4 mld euro przychodów.

Reklama

Po odjęciu jednorazowych kosztów i efektu akwizycji oraz ujednoliceniu waluty, producent przypraw Knorr i lodów Algida w lipcu, sierpniu i wrześniu br. zwiększył sprzedaż o 5,7 proc. w zestawieniu z takim samym okresem roku 2014. Dla porównania, w trzecim kwartale minionego roku Unilever zaprezentował wzrost o 2,1 proc. rdr.

Sprzedaż poszczególnych dywizji Unilevera wzrosła: o 8,5 proc. w przypadku sekcji "refreshments" (głównie lody i mrożona herbata), o 6,2 proc. w przypadku produktów higieny osobistej i o 6,6 proc. w przypadku produktów chemii gospodarczej. Najsłabiej wzrosła sprzedaż w dywizji spożywczej - tylko o 1,6 proc.

Dyrektor generalny Unilevera, Paul Polman, spodziewa się, że w kolejnych miesiącach sprzedaż produktów koncernu będzie rosła szybciej od średniej rynkowej. Obroty grupy w ujęciu porównywalnym powinny wzrastać ok. 4 proc.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (1)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum