Produkty kosmetyczne będą musiały być w pełni identyfikowane dzięki numerowi partii produkcyjnej
11 lipca 2013 weszło w życie Rozporządzenie WE 1223/2009, które nakłada na firmy z branży kosmetycznej obowiązek zapewnienia pełnej identyfikowalności produktów w oparciu o numer partii produkcyjnej. Pełna identyfikowalność będzie dotyczyła wszystkich uczestników łańcucha dostaw, zarówno producentów, jak i dystrybutorów oraz detalistów - wynika z informacji Instytutu Logistyki i Magazynowania.

Fot. Adobe Stock. Data dodania zdjęcia 4 listopada 2022
Reklama
Zapewnienie bezpieczeństwa dostarczanych na rynek produktów wiąże się z rejestrowaniem i gromadzeniem danych na ich temat na każdym etapie łańcucha dostaw, a więc na poziomie każdego z przedsiębiorstw biorących udział w tym łańcuchu.
Wraz z wejściem w życie nowego aktu prawnego firmy będą musiały identyfikować:
do kogo, co wysłano? [następnik]
od kogo, co otrzymano? [poprzednik]
Celem nowego rozporządzenia jest zapewnienie wysokiego stopnia bezpieczeństwa kosmetyków wprowadzanych do obrotu na terenie Unii Europejskiej, jak również sprawne funkcjonowanie rynku wewnętrznego oraz rozwoju konkurencyjności i innowacyjności branży kosmetycznej. W zakresie śledzenia ruchu i przepływu towarów, celem wzmiankowanego aktu prawnego jest „zapewnienie możliwości śledzenia produktu kosmetycznego w całym łańcuchu dostaw, który pomaga nadzorować rynek w sposób prostszy i bardziej skuteczny. Sprawny system śledzenia ułatwia organom nadzoru rynkowego identyfikację podmiotów gospodarczych".
Wraz z wejściem w życie nowego aktu prawnego firmy będą musiały identyfikować:
do kogo, co wysłano? [następnik]
od kogo, co otrzymano? [poprzednik]
Celem nowego rozporządzenia jest zapewnienie wysokiego stopnia bezpieczeństwa kosmetyków wprowadzanych do obrotu na terenie Unii Europejskiej, jak również sprawne funkcjonowanie rynku wewnętrznego oraz rozwoju konkurencyjności i innowacyjności branży kosmetycznej. W zakresie śledzenia ruchu i przepływu towarów, celem wzmiankowanego aktu prawnego jest „zapewnienie możliwości śledzenia produktu kosmetycznego w całym łańcuchu dostaw, który pomaga nadzorować rynek w sposób prostszy i bardziej skuteczny. Sprawny system śledzenia ułatwia organom nadzoru rynkowego identyfikację podmiotów gospodarczych".
Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa
regulamin.
Reklama