Reklama

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Produkty kosmetyczne będą musiały być w pełni identyfikowane dzięki numerowi partii produkcyjnej

11 lipca 2013 weszło w życie Rozporządzenie WE 1223/2009, które nakłada na firmy z branży kosmetycznej obowiązek zapewnienia pełnej identyfikowalności produktów w oparciu o numer partii produkcyjnej. Pełna identyfikowalność będzie dotyczyła wszystkich uczestników łańcucha dostaw, zarówno producentów, jak i dystrybutorów oraz detalistów - wynika z informacji Instytutu Logistyki i Magazynowania.
Reklama
Zapewnienie bezpieczeństwa dostarczanych na rynek produktów wiąże się z rejestrowaniem i gromadzeniem danych na ich temat na każdym etapie łańcucha dostaw, a więc na poziomie każdego z przedsiębiorstw biorących udział w tym łańcuchu.
Wraz z wejściem w życie nowego aktu prawnego firmy będą musiały identyfikować:
 do kogo, co wysłano? [następnik]
 od kogo, co otrzymano? [poprzednik]
Celem nowego rozporządzenia jest zapewnienie wysokiego stopnia bezpieczeństwa kosmetyków wprowadzanych do obrotu na terenie Unii Europejskiej, jak również sprawne funkcjonowanie rynku wewnętrznego oraz rozwoju konkurencyjności i innowacyjności branży kosmetycznej. W zakresie śledzenia ruchu i przepływu towarów, celem wzmiankowanego aktu prawnego jest „zapewnienie możliwości śledzenia produktu kosmetycznego w całym łańcuchu dostaw, który pomaga nadzorować rynek w sposób prostszy i bardziej skuteczny. Sprawny system śledzenia ułatwia organom nadzoru rynkowego identyfikację podmiotów gospodarczych".
Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum