Produkty ze znakiem Regionalnego Dziedzictwa Kulinarnego trafią na półki sieci Aldi

Europejska Sieć Regionalnego Dziedzictwa Kulinarnego (European Network of Regional Culinary Heritage) to zrzeszenie około 1500 producentów, przetwórców i restauratorów z 46 regionów członkowskich Europy, w tym ze Szwecji, Ukrainy, Chorwacji oraz dziesięciu z Polski. Jego celem jest promocja regionalnej żywności opartej na lokalnych i tradycyjnych produktach. Województwo Wielkopolskie należy do Europejskiej Sieci Regionalnego Dziedzictwa Kulinarnego od 10 lat, zrzeszając 130 członków, w tym producentów żywności, przetwórców, restauracje, gospody i gościńce.
Promocja w sieciach sklepów ALDI rozpoczyna się od zaprezentowania produktów typowych dla Wielkopolski, ale w następnych tygodniach oferta zaprezentuje kolejne regiony. W ramach akcji „Tradycja warta Poznania”, we wszystkich sklepach ALDI w Polsce, klienci będą mogli kupić, m.in. leberkę – ręcznie robiony pasztet po wielkopolsku, perliczki wielkopolskie, gzik, andruty kaliskie, oleje wielkopolskie czy ciepłe lody.Ich produkcja oparta jest o tradycyjne receptury, a także naturalne, ekologiczne składniki najwyższej jakości.
- Wzrasta etnocentryzm konsumencki, wyrażający się w poszukiwaniu regionalnych produktów wysokiej jakości opartych na tradycyjnych recepturach. Produkty ze znakiem Regionalnego Dziedzictwa Kulinarnego będą uatrakcyjniać naszą ofertę cyklicznie do końca roku. Każdy region ma swoje wspaniałe specjały i przysmaki - tradycyjne i przede wszystkim typowo polskie. Cieszymy się, że będziemy mogli przedstawić je klientom ALDI - komentuje Agnieszka Barańska, Kierownik Marketingu ALDI w Polsce.