Prognozy na 2021 rok: Branża spożywcza powinna czerpać inspirację z rynku suplementów

Autor: dlahandlu.pl 22 grudnia 2020 09:10

Prognozy na 2021 rok: Branża spożywcza powinna czerpać inspirację z rynku suplementów fot. materiały prasowe

Rok 2020 zapowiadał się optymistycznie dla rynku słodyczy. Niestety wybuch pandemii i spowodowane nią ograniczenia w eksporcie oraz życiu społecznym przełożyły się na spadek przychodów producentów słodkości. W nadchodzącym roku sytuacja ma się jednak poprawić – jak podają prognozy, sprzedaż wyrobów cukierniczych będzie wyższa niż przed pandemią.

Z jakimi wyzwaniami będą się mierzyć firmy produkujące słodycze oraz jakie trendy będą kształtować ich oferty w przyszłym sezonie? O tym, co czeka rynek słodyczy w 2021 roku mówi Arkadiusz Drążek, dyrektor handlowy w firmie Brześć, produkującej słodycze i przekąski.

Dynamika rozwoju polskiej branży słodyczy w kolejnych miesiącach będzie wciąż zależała od pandemii, która przekłada się na sytuację ekonomiczną w kraju oraz ceny półproduktów jak jaja, cukier czy kakao. Warto również wziąć pod uwagę wchodzący od 1 stycznia 2021 r. podatek od cukru, który ma ograniczyć jego spożycie oraz zapewnić dodatkowe wpływy do budżetu państwa.

- Póki co ustawa obejmuje producentów napojów, ale nie jest powiedziane, że w przyszłości grono to nie zostanie rozszerzone również o słodycze, dlatego należy kuć żelazo, póki gorące. W perspektywie przyszłego roku szczególnie ważne są także nawyki konsumenckie Polaków – epidemia koronawirusa zmieniła podejście do żywienia oraz zakupów. Coraz częściej kupowaliśmy online, wybieraliśmy opakowania zbiorcze, zwracaliśmy większą uwagę na skład produktów oraz gotowaliśmy w domu. Ten nowy styl życia z pewnością zostanie z nami na dłużej, ale nie powinien się przekładać na spadek zapotrzebowania na słodkości, których jemy coraz więcej . Dodatkowo na horyzoncie pojawiły się już pierwsze szczepionki, co daje nadzieję na powrót do normalności, a eksperci przewidują, że w 2021 roku sprzedaż wyrobów cukierniczych osiągnie poziom wyższy niż w 2019 roku - mówi Arkadiusz Drążek.

Co jeszcze czeka polski rynek słodyczy?

- Pandemia wzbudziła u wielu osób obawy o własne zdrowie, dlatego konsumenci zaczęli przykładać większą uwagę do tego co znajduje się na ich talerzach. W 2021 roku jedzenie ma pomagać w powrocie do kondycji oraz wzmacniać odporność, a tendencja ta przekłada się na wszystkie gałęzie branży spożywczej. Firmy, aby utrzymać się na rynku, powinny dopasowywać swoje portfolia do preferencji oraz potrzeb kupujących, którzy są skłonni zapłacić więcej za lepszą jakość. Trend zdrowego odżywiania zwiększył świadomość konsumentów pod kątem składów produktów, co wymusza na ich producentach transparentność w komunikacji i ulepszanie receptur. Lista składników musi być możliwie jak najkrótsza i dobrze widoczna, tak aby osoba robiąca zakupy miała pewność, że artykuł spożywczy nie zawiera zbędnych ulepszaczy czy konserwantów. Na znaczeniu zyskają produkty wzbogacone o dodatkowe, prozdrowotne składniki odżywcze. W związku z tym branża spożywcza powinna w pewnym sensie czerpać inspirację z rynku suplementów – jeszcze większy nacisk na zdrowotne aspekty produktów przełoży się na wzrost artykułów z dodatkiem tzw. superfoods. W przypadku rynku słodkości może to oznaczać większe zapotrzebowanie na batony proteinowe, gorzką czekoladę z orzechami i jagodami acai czy przekąski z ziarnami i przyprawami. Co więcej, powszechne nietolerancje pokarmowe i rosnąca liczba wegan oraz wegetarian są szansą dla rozwoju produktów pochodzenia roślinnego - wymienia ekspert.







BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6388
Ilość aktualnych ofert: 488070

POLECANE OFERTY

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    4,95

  • Śr

    3,09

  • Min

    1,66

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.