Reklama
Partner serwisu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Programy lojalnościowe kuszą też małe sieci sprzedaży


Programy wsparcia sprzedaży stają się siłą napędową w budowaniu lojalności i pozyskaniu nowych klientów – tak wynika z badania “Wyzwania sprzedaży 2019” przeprowadzonego przez ICAN Institute we współpracy z Edenred Polska.
Reklama

„To tendencja wzrostowa, którą obserwujemy od kilku lat ”– powiedziała Magdalena Bednarz, Product Line Business Manger Edenred Polska. „Firmy stają się otwarte na nowe rozwiązania „napędzające” sprzedaż, stąd wzrost popularności programów lolajnościowych – dodaje.

W roku 2018, 67% liderów sprzedaży przekroczyło zakładane plany sprzedażowe o 20% dzięki m.in. wdrożeniu programów lojalnościowych. Obecnie 65% firm rozwija programy wsparcia sprzedaży, a 5% badanych zamierza je wprowadzić w bieżącym roku. Dla porównania - 3 lata temu zaledwie 45% firm korzystało z programów.

Firmy sięgają po programy wsparcia sprzedaży, bo widzą szybki i realny wzrost z inwestycji. Programy lojalnościowe pomagają zoptymalizować koszty firmy, jak również utrzymują wysoką motywację uczestników. Na początku trzeba jednak ustalić cel, który mamy do osiągnięcia oraz grupę osób, do której program będzie skierowany. Ważne jest też określenie budżetu, w oparciu o który powstanie konstrukcja programu. Od pomysłu, po ciekawy i angażujący projekt po system atrakcyjnych nagród, który zapewni każdemu swobodę wyboru i dostępność nagród – tak w skrócie powinien wyglądać idealny program.
97% pracodawców widzi w programach potencjał do zwiększenia sprzedaży i udziałów rynkowych. 84% uważa, że programy pomagają zwiększyć i utrzymać motywację klientów, jak również wspierają promocję usług i produktów firmy – zaznacza 83% badanych firm. Efektywność programów wsparcia sprzedaży dostrzegają nie tylko największe przedsiębiorstwa, ale również mniejsze firmy z różnych branż.

Najczęściej z programów wsparcia sprzedaży (91%) korzystają klienci z segmentu B2B, a co drugi program skierowany jest do rynku B2C. W przypadku klienta biznesowego dominują punkty handlu hurtowego (96%) oraz sprzedaży detalicznej (78%). Dużą rolę w realizacji strategii sprzedażowej każdej firmy odgrywają również kanały sprzedaży. Im lepsza motywacja i wsparcie sieci dystrybucji i przedstawicieli handlowych, tym gwarancja lepszych wyników dla firmy. Jak motywować kanały sprzedaży? Ważne, aby nagradzać nie tylko tych najbardziej aktywnych, osiągających najwyższe wyniki, lecz także tych słabszych do zwiększania obrotów. Tworzenie warunków, w których każdy
z nich będzie czuł się komfortowo i doceniony przez firmę przełoży się na ich zaangażowanie w program i obopólny sukces.

Popularne są nagrody rzeczowe (80%), przedpłacone karty premiowe (52%), oraz zniżki
i rabaty (40%). Karty prepaid cieszą się coraz większą popularnością zarówno wśród organizatorów programów lojalnościowych, jak i jego uczestników. „To tendencja wzrostowa, którą obserwujemy od dłuższego czasu i która wynika z funkcjonalności kart, czyli swobody użytkowania i wyboru nagrody - organizator sam decyduje, kiedy i na jakich zasadach zasili kartę, a uczestnik sam wybiera nagrodę, która świetnie wpasowuje się w nieograniczony katalog nagród przez cały czas trwania programu” - twierdzi Mariusz Cichy, Business Line Incentive Manager z Edenred Polska. Dla 98% firm karty są atrakcyjną formą nagradzania, wzbogacaja katalog nagród (92% )firm, a dodatkowo są łatwe w obsłudze (66%).

Co druga firma organizująca programy wsparcia sprzedaży korzysta ze wsparcia zewnętrznych dostawców. Jako korzyść wskazują profesjonalną obsługę i doradztwo (35%) oraz wygodę (26%).

Powyższe badanie zostało przeprowadzony przez ICAN w lutym 2019r. wśród 266 kierowników i dyrektorów sprzedaży, z sektora produkcji, usług i handlu, zatrudnionych w firmach średniej wielkości (50-249 pracowników), oraz w największych i małych organizacjach.

Edenred zarządza milionami transakcji, głównie za pośrednictwem aplikacji mobilnych, platform internetowych i kart przedpłaconych, generując ponad 28 miliardów euro obrotu.

 

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum