Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Promocje, rabaty, produkty używane - tego szukamy w Google

Według badania Google Smart Shopper, 92% zamierza dokonywać zakupów w internecie. Ze względu na kryzys ekonomiczny, staramy się rozsądniej gospodarować budżetami domowymi. Dlatego przy zakupie prezentów świątecznych ważne będą okazje cenowe.
Reklama

Polacy i Polki zaczynają konkretne poszukiwania świątecznych prezentów w listopadzie, aby najczęściej kupić je w trakcie przecen i promocji związanych z Black Friday i Cyber Monday (25 oraz 28 listopada). Wzrost popularności hasła “promocje” widać w Google w okresie świątecznym co roku, jednak 2022 rok stał się początkiem okresu niepewności ekonomicznej po pandemii. Przejawia się on wzrostem zainteresowania w wyszukiwarce hasłami związanymi z oszczędnościami, rabatami i produktami używanymi. Według tego klucza prawdopodobnie będziemy też w tym roku wybierać świąteczne prezenty.

Rozsądnie zarządzamy budżetem

67% z nas czuje obniżenie standardu życia w ciągu ostatnich 6 miesięcy ze względu na wzrost cen. Ponadto 19% Polek i Polaków deklaruje, że odkłada lub oszczędza pieniądze niezależnie od sytuacji - jest to wzrost o 5 p.p. w porównaniu do marca tego roku.

 

– W obliczu rosnących cen ograniczamy bieżące wydatki. Po pierwsze, powstrzymujemy się od zakupu rzeczy, które nie są im niezbędne (70% badanych). Po drugie, jesteśmy bardziej wyczuleni na promocje i oferty specjalne, co obserwujemy jako wyraźny trend w wyszukiwarce. Po trzecie, 38% badanych poszukuje tańszych zamienników stosowanych produktów, wybierając bardziej przystępne cenowo warianty zamiast droższych marek używanych do tej pory – mówi Weronika Zaręba z Google Polska. – Warto także zwrócić uwagę na stosunkowo niewielką grupę, 16% respondentów i respondentek, która stosuje przeciwną strategię. Zauważając, że lokaty i inne produkty oszczędnościowe stały się nieopłacalne, grupa ta stara się wydawać oszczędności na bieżąco, obawiając się, że ich wartość w czasie będzie się kurczyła.

Łączymy zakupy w różnych kanałach

Cena, według 23% badanych jest powodem, dla których wybierają zakupy w internecie. Dominującym powodem w przypadku zakupów online jest wygoda (46%), a drugie miejsce zajmuje szybkość transakcji (40%). Według badania Smart Shopper, już 40% badanych konsumentów i konsumentek dokonuje zakupów w internecie przy pomocy smartfona, a w 2022 roku polscy internauci korzystali z wyszukiwarki 2,5 raza częściej na smartfonach niż na tradycyjnych komputerach.

 

- Polacy nie mają wyraźnych preferencji czy wolą kupować offline czy online w ramach poszczególnych kategorii produktów: w przypadku elektroniki konsumenckiej 75% wybiera zarówno zakupy online, jak i offline, w kategorii dom i ogród jest to aż 77%; chociaż w przypadku kategorii uroda 21% badanych wciąż woli kupować produkty offline. Dlatego tak ważna jest multikanałowość sprzedawców - wskazuje przedstawicielka Google.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum