Reklama
Partner serwisu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Property Forum 2017: Handel powinien powrócić do centrów miast

Handel w Polsce powinien powrócić do centrów miast. Nowe projekty muszą zaś oddziaływać na emocje nie skalą i liczbą mkw., ale oryginalną, niepowtarzalną ofertą oraz ponadczasową architekturą i designem. Ale uwaga - podążanie za wyjątkowością może czasem prowadzić do absurdu...
Reklama

Na rynku handlowym w Polsce jest jeszcze wiele do zrobienia i to nie tylko w kontekście samych centrów handlowych, ale też innych miejsc związanych z handlem – uważają prelegenci dyskusji „Handel we współczesnym mieście europejskim, nowe rozwiązania i przykłady. Gdzie sięgają polskie ambicje?”, która odbyła się w czasie Property Forum 2017.

- Na rynku handlowym, szczególnie w Warszawie, zaczyna się wiele dziać. Pytanie, co ten sektor może zrobić dobrego dla miast? Moim zdaniem – bardzo wiele – zaznaczył Marek Tryzybowicz, Bose International Planning and Architecture.

Andrzej M. Chołdzyński, generalny projektant, architekt, AMC-Andrzej M. Chołdzyński podkreślał, że handel istniał w miastach od zawsze. - To continuum zostało zaburzone amerykańskim pomysłem na centra na przedmieściach miast. Źródłem sukcesu jest dziś powrót handlu do miast. To ważne, szczególnie w obliczu rosnącej sprzedaży internetowej - dodał.

Powrót handlu do centrów miast powoli staje się faktem. Przykładem jest Hala Koszyki, która rok temu otworzyła się dla klientów w nowej, wyjątkowej odsłonie. Koncepcję nowej Hali przygotowała pracownia JEMS Architekci, zaś za wnętrza odpowiadała Medusa Group. To pierwsze i jedyne miejsce w Polsce, gdzie pod jednym dachem świat kulinarny łączy się z przestrzenią kulturalną - a wszystko w wyjątkowym historycznym, zrewitalizowanym wnętrzu dawnego miejskiego targowiska.

- W projekcie Hali Koszyki chodziło o emocje, które obiekt ma wywołać w gościach. W październiku Hala Koszyki będzie obchodzić 1. urodziny. Przez rok odwiedziło ją 3 mln gości – podkreśla Edyta Bobek, Leasing Director, Griffin Group, które zrealizowało inwestycję. - To pierwszy tego typu obiekt w Polsce – zaznacza.

Prelegenci dyskusji byli zgodni, że miejsca handlu będą ewoluować właśnie w kierunku oferowania wielu funkcji, w tym przede wszystkim rozrywki i oryginalnej oferty gastronomicznej, ale też ciekawie zaaranżowanych przestrzeni do pracy, np. coworkingowych. Podkreślali, że sukces nowych projektów będzie tkwił nie tyle w skali i ich powierzchni, co właśnie zaskakującej, niespotykanej wcześniej ofercie. Takiej jak w Hali Koszyki i... Hali Gwardii.

Więcej na propertynews.pl

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.