Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Property Forum Katowice: Przyszłość to repozycjonowanie istniejących galerii

Średni poziom komercjalizacji istniejących galerii handlowych w regionie katowickim wynosi ok. 95 proc. Dodatkowe metry kwadratowe do wynajęcia wprowadziła, otwarta 18. września br., Galeria Katowicka. Rośnie więc konkurencja pomiędzy obiektami, klienci stają się coraz bardziej wymagający, a proces pozyskiwania najemców wydłuża się. Jak przewidują eksperci zgromadzeni na konferencji Property Forum Katowice, kolejne lata będą podobne, ale rynek ten nie jest zamknięty na nowe inwestycje.
Reklama

Krzysztof Gaweł zwraca uwagę, że portfel gruntów pod takie przedsięwzięcia powoli się wyczerpuje. - Oceniam, że na Śląsku może być ich jeszcze ok. 20. Nad kilkunastoma już pracujemy - zdradza.

Nowych lokalizacji pod budowę obiektów typu convenience na Śląsku poszukuje też Rank Progress. W centrum zainteresowania dewelopera są małe miasta, liczące ok. 30 tys. mieszkańców, gdzie jest możliwa realizacja projektów o powierzchni od 3 tys. do 10 tys. mkw. Spółkę interesują lokalizacje przy trasach wyjazdowych. - Atrakcyjne działki w centrach takich miast są już zabezpieczone przez lokalnych przedsiębiorców - mówi Barbara Dyś, pełnomocnik zarządu ds. rozwoju, Rank Progress SA. Zdradza, że Rank Progress, w ramach ogłoszonego planu budowy sieci niewielkich parków handlowych w całej Polsce, zrealizuje na Śląsku 2-3 obiekty.

Wszystko wskazuje na to, że w najbliższym czasie na Śląsku nie powstaną nowe centra outletowe. Nie chodzi o brak lokalizacji, ale o najemców. - Nasi najemcy dobrze funkcjonują w ramach pięciu centrów Outlet Factory. Mamy dwa centra w Warszawie, po jednym w Krakowie, Poznaniu i Wrocławiu, o łącznej powierzchni 84 tys. mkw. Jak na razie te miejsca wystarczą - tłumaczy Monika Olejnik-Okuniewska, Marketing & PR Manager, Neinver Polska.

Częstochowa z potencjałem

Na mapie śląskiego rynku nieruchomości handlowych ważne miejsce zajmuje 200-tys. Częstochowa, gdzie działa już m.in. śródmiejska Galeria Jurajska, a wkrótce inwestycję uruchomi Ikea.

Handlowy potencjał miasta to jednak nie tylko jego mieszkańcy. 
- Jasna Góra przyciąga rocznie ok. 4 mln pielgrzymów, ale miasto jest wciąż tylko przystankiem - mówi Mirosław Soborak, wiceprezydent Częstochowy. Jak dodaje, należy więc stworzyć wartości dodane. Szczególnie cenne jest inwestowanie w centrum miasta, tak aby powstały przestrzenie przyjazne dla ludzi. To zdaniem wiceprezydenta właściwy kierunek, a przykładem tego jest choćby Galeria Jurajska oraz przebudowa drugiej i trzeciej alei, które wreszcie ożyły, przyciągając ludzi i najemców. Władze Częstochowy przygotowują teraz plany zagospodarowania przestrzennego dla 35 proc. obszaru miasta, tak aby jeszcze bardziej ułatwić inwestowanie w tym obszarze. Pozytywne zmiany w Częstochowie podkreśla też Barbara Dyś. - Była miastem zapomnianym przez deweloperów i inwestorów. Dopiero od 2010 roku Częstochowa otworzyła się na projekty handlowe, które do tego czasu przegrywały z inwestycjami produkcyjnymi. A przecież centra handlowe także generują miejsca pracy - przekonuje.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.