Property Forum: Krakowski rynek obiektów handlowych jest daleki od nasycenia
- Kraków jest wdzięcznym miastem jeśli chodzi o rynek deweloperski. Natomiast rozwój handlu nie nadąża za rozwojem gospodarczym miasta i sektora biurowego. W Krakowie jest 600 tys. mkw. powierzchni handlowych. Jeśli spojrzymy na wskaźniki nasycenia to Kraków jest daleko za Wrocławiem czy Poznaniem. Jest tu dużo miejsca pod handel – mówi Andrzej Jarosz, Head of Research and Concept Development Mayland Real Estate Sp. z o.o.
Marta Słysz, Associate Director, Retail Agency, Cushman & Wakefield i moderatorka dyskusji podkreśliła, że stolica Małopolski zajmuje siódme miejsce w Polsce pod względem nasycenia powierzchnią handlową na liczbę mieszkańców. Pierwszy jest Lublin, następnie: Poznań, Wrocław, Trójmiasto, Warszawa, Łódź i Kraków.
- Kraków do tej pory nie osiągnął jeszcze przesytu powierzchnią handlową – podkreśla Piotr Niemiec, właściciel, Grupa Gastromall. Szef sieci gastronomicznej zauważa, że nawet według planu zagospodarowania w Krakowie jest miejsce na nowe centra handlowe. Między innymi w okolicach osiedla Ruczaj czy Kliny. – Myślę, że ze względu na współczynnik nasycenia w dalszym ciągu możemy spodziewać się nowych obiektów handlowych. – Te obiekty będą miały też inna specyfikę – zauważą właściciel, Grupa Gastromall.
W październiku krakowska mapa centrów handlowych powiększyła się o jeden punkt. To liczące 42 tys. mkw. powierzchni handlowej centrum handlowe Serenada.
- Niewątpliwie Serenda trafi w oczekiwania mieszkańców chociaż nie jest w ścisłym centrum miasta. Jest jednak zlokalizowana na jednym z najbardziej zaludnionych osiedli z dobra lokalizacją. To się nie często zdarza w jakimkolwiek mieście. Jesteśmy bardzo zadowoleni. Mamy bardzo dobry wynik "footfallu" - 160 tys. osób tygodniowo a to nie jest docelowy potencjał miejsca - przyznaje Andrzej Jarosz. Myślę, że rynkiem krakowskim podzielą się trzy centra: Galeria Krakowska, Bonarka i właśnie Serenada – dodaje.
- Najlepszym planowanym obiektem w Krakowie jest przebudowa Krakusa, obiekt ten musi być zmieniony bo widać, że jest z innej epoki. Z mojego punktu widzenia potrzebne są re-modelingi istniejących centrów jak np. Plaza - dodaje.
więcej na: www.propertynews.pl