Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Protest pracowników handlu. Jaka jest odpowiedź POHID?

4 listopada pracownicy handlu wyszli protestować na ulice Warszawy. Polska Organizacja Handlu i Dystrybucji odpowiada na ich zarzuty. Organizacja mówi m.in. aby wszelkie kwestie sporne rozwiązywać w drodze regularnego dialogu na poziomie zakładowym, a nie akcji protestacyjnych.
Reklama

Polska Organizacja Handlu i Dystrybucji przygotowała odpowiedz na petycję NSZZ Solidarność złożoną 4 listopada br. w siedzibie POHiD. Przypomnijmy, że tego dnia związkowcy protestowali pod siedzibą organizacji i pod ambasadami Francji i Niemiec.

Żądamy realnego wzrostu wynagrodzeń. Dziś brakuje pracowników handlu - za te pieniądze nikt nie chce pracować. My pracujemy praktycznie od niedzieli do niedzieli. Dziś złożymy petycję ws. poprawy warunków pracy ludzi handlu. Petycję składamy w POHID i w ambasadach Francji oraz Niemiec. W tych krajach pracowników handlu traktuje się inaczej niż u nas, lepiej - mówił Alfred Bujara.

POHID odpowiada związkowcom

Poniżej pełna odpowiedź POHID:

"Deficyt kadr

Wysunięta przez NSZZ Solidarność teza jakoby „brak rąk do pracy w handlu nie był następstwem przemian demograficznych”  jest błędna. Deficyt kadr wynika z sytuacji demograficznej, co potwierdzają dane GUS. Obecnie 80% polskich pracodawców ma problem ze znalezieniem pracowników z odpowiednimi kwalifikacjami.

Z roku na rok wzrasta liczba zatrudnionych w handlu i tylko w IV kwartale br. planowany jest wzrost zatrudnienia o 7%. Od odpowiedzialnych partnerów społecznych oczekujemy konstruktywnych propozycji, jak rozwiązać tę sytuację, aniżeli jednostronnego formułowania zarzutów pod adresem branży.

Przeciążenie pracą

Supozycja jakoby „obowiązkom, które kiedyś wykonywały 2-3 osoby musi sprostać 1 pracownik” jest nieprawdziwa. Obowiązki pracowników handlu ewoluują wraz z tym, jak ewoluują potrzeby klientów. Nowe obowiązki są równoważone przez obowiązki, które zanikają. Nowe technologie w coraz większym stopniu ułatwiają pracę pracownikom handlu (np. skanery ręczne, kasy automatyczne), zapobiegając ich przeciążeniu.

W okresie pandemii część placówek handlowych skróciła godziny otwarcia. Te, które zdecydowały się wydłużyć godziny otwarcia, motywując to koniecznością zwiększenia bezpieczeństwa sanitarnego, poprzez rozłożenie ruchu klientów na większą liczbę godzin, przyznawały pracownikom dodatkowe benefity finansowe. Dlatego uważamy, że tak bezkrytycznie formułowane zarzuty są przejawem złej woli ZZ, które – zamiast bronić Pracodawców i zrozumieć trudności w funkcjonowaniu w okresie pandemii –uderzają bezpośrednio w wizerunek Pracodawców, nie dostrzegając wysiłku, jaki branża podejmuje na rzecz zaspokojenia potrzeb społecznych.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (27)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.