Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Przedsiębiorstwa w Polsce nie obawiają się robotyzacji

Większość przedsiębiorstw w Polsce chce zwiększyć nakłady na inwestycje w nowe technologie – tak deklaruje niemal połowa respondentów. Z kolei kolejne 47 proc. pytanych planuje pozostawić wydatki na cyfrową transformację na tym samym poziomie, co wcześniej. Wielkość firmy nie gra tu istotnej roli.
Reklama

Jeszcze do niedawna polskich przedsiębiorców trzeba było mocno przekonywać do korzyści płynących z robotyzacji procesów przemysłowych. Teraz w polskich firmach widać już znaczącą zmianę. Przedsiębiorcy widzą korzyści płynące z dokonywania transformacji cyfrowych i chcą wdrożeń w swoich spółkach.

Z raportu „World Robotics 2020 Industrial Robots” Międzynarodowej Federacji Robotyki (IFR) o robotyzacji w 2019 roku, wynika, że Polska wypada bardzo pozytywnie pod względem liczby wdrożonych rozwiązań, zajmując 14. miejsce na świecie. Można też zauważyć, że Polska dogania powoli pod względem robotyzacji kraje Europy Zachodniej.

Dane pokazują, że robotyzacja wcale nie wiąże się ze wzrostem bezrobocia i spadkiem zapotrzebowania na pracę. Jest całkiem przeciwnie. Cyfrowy rozwój w firmie daje impuls do rozwoju kompetencji pracowników i otwiera przed nimi możliwość udziału w procesie produkcji w innowacyjny i bardziej efektywny sposób.  

Na zmianę trendu w tym obszarze wskazują też dane mówiące o rosnącej liczbie firm w zaawansowanym procesie cyfryzacji. Dają one podstawę do tego by sądzić, że firmy, które już dziś przeszły cyfrową transformację, w kolejnym kroku będą przygotowane na wdrożenie dalszych innowacji i robotyzację w zakresie procesów przemysłowych.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.