Reklama

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Przedstawiciele CH 3 Stawy: Śnieg potrafi odcisnąć swoje piętno na wynikach sprzedaży

Zeszłoroczny grudzień był specyficznym miesiącem, gdyż z powodu braku śnieżnej i mroźnej zimy wyprzedaże rozpoczęły się już w połowie grudnia. - Zima w tym roku nie chciała nadejść i przez to grudzień był bardzo nietypowy. Właściciele sklepów i butików wprowadzili wyprzedaże zdecydowanie wcześniej niż zwykle – mówi Agnieszka Nizio, dyrektor Centrum Handlowego 3 Stawy.
Reklama
Centrum 3 Stawy w Katowicach postanowiło podsumować najbardziej burzliwy miesiąc dla sprzedawców.
 
- Okres świąteczny i sylwestrowy był dla naszego centrum udany. Co prawda frekwencja była nieznacznie niższa niż rok temu, ale w ocenie
rezultatów należy wziąć pod uwagę sytuację ekonomiczną, która nie napawała optymizmem – wyjaśnia Agnieszka Nizio.
 
Nie bez znaczenia były wypowiedzi w mediach dotyczące podwyżek cen paliw, które miały wpływ na cenę podstawowych dóbr konsumenckich,
takich jak masło i chleb. - Zapędy  konsumenckie mogły zostać zahamowane z powodu obaw o zbyt duży wzrost kosztów życia dla przeciętnej rodziny. Szaleństwo przedświąteczne wystąpiło, ale klienci byli bardziej ostrożni w wydatkach – dodaje.
 
W tygodniu poprzedzającym Święta było prawie tyle samo klientów, co w tygodniu wcześniejszym. W sumie w grudniu CH 3 Stawy odwiedziło prawie pół miliona osób. Prawdziwe oblężenie miało miejsce 23 grudnia, kiedy zanotowano największą frekwencję w całym miesiącu. Była ona ponad dwukrotnie większa niż w zwykłym dniu pracującym.
 
Na dniach zimowe wyprzedaże miały osiągnąć apogeum, jednak w związku z nadejściem zimy, sprzedawcy mogą się powstrzymać z wprowadzeniem jeszcze większych obniżek, nawet 80-procentowych. – Teraz, gdy nadeszła prawdziwa zima, obniżki cen ciepłej odzieży powinny utrzymywać się na tym samym poziomie. Szczyt zimowych wyprzedaży jest zatem cały czas przed nami – podsumowuje Agnieszka Nizio.
 
O tym, że śnieg potrafi odcisnąć swoje piętno na wynikach sprzedażowych przekonali się w zeszłym roku sprzedawcy w całej Europie. Śnieżna zima i niskie temperatury sprawiły, że wiele osób decydowało się pozostać w domu, zamiast udać się do sklepów i korzystać z wyprzedaży. Jedna z brytyjskich sieci odzieżowych ogłosiła wtedy, że jej straty wynikające z ostrej zimy sięgnęły 26 milionów euro. Inna sieć sklepów
sprzedająca m.in. muzykę na płytach CD, filmy na DVD i gry komputerowe odnotowała 13,6-procentowy spadek w przychodach. 
Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.