PARTNER PORTALU

Przedstawicielka firmy Danone: Polacy stali się jeszcze bardziej wrażliwi na cenę

www.portalspozywczy.pl 20 stycznia 2021 09:12

Znaczące zmiany w zachowaniu konsumentów oraz bieżące ich obserwowanie i dostosowywanie się do nowych przyzwyczajeń zakupowych – tak zapamiętamy w Danone 2020 rok. Wzrost wartościowy sprzedaży o prawie 4 proc., w porównaniu z zeszłym rokiem, dowodzi, że był to jednocześnie dobry rok dla kategorii produktów mlecznych - powiedziała serwisowi portalspożywczy.pl Agnieszka Brzozowska, kierownik ds. rozwoju sprzedaży w Danone.

- Bardzo dobrze radziła sobie również kategoria produktów roślinnych z dwucyfrowym wzrostem rok do roku. Marka Alpro, która reprezentuje tą kategorię w naszym portfolio, notowała miesiąc w miesiąc wzrosty sprzedaży zdecydowanie powyżej wzrostu kategorii - dodaje.

Zauważa, że czynnikiem, który w największym stopniu wpłynął na zmianę zachowań konsumentów był COVID-19. Polacy stali się jeszcze bardziej wrażliwi na cenę. - Obserwujemy, iż rośnie potrzeba przemyślanych wizyt w sklepie spożywczym, które z kolei wpływają na zmianę roli poszczególnych kanałów sprzedaży. Dziś również zakupy w małych, osiedlowych sklepach są planowane – w mniejszym stopniu pozwalamy sobie na spontaniczne decyzje. Obserwujemy wzrost zainteresowania produktami w przystępnych cenach oraz tzw. wielopakami, które pozwalają robić zakupy rzadziej i taniej. Z drugiej strony rośnie kategoria produktów, która adresuje aspekt odpornościowy - mówi kierownik ds. rozwoju sprzedaży w Danone.

Nadal preferowanymi przez konsumentów produktami są te z prostym składem oraz tworzone z lokalnych surowców. 

Całość na portalspozywczy.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8326

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    20,65

  • Śr

    11,94

  • Min

    6,74

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.