PARTNER PORTALU

Przedświąteczny ruch w sklepach stacjonarnych na dużym minusie. Spadek na poziomie 70%

Autor: MondayNews 25 stycznia 2021 09:06

Jak wykazało badanie przeprowadzone przez Proxi.cloud i UCE RESEARCH, porównując wyniki z przedświątecznego okresu 2019 i 2020 roku, można zauważyć, że w sklepach stacjonarnych ubyło ok. 57% klientów. Średnia liczba wizyt przypadająca na jedną osobę spadła o przeszło 20%. Ogólnie ruch zmniejszył się aż o blisko 66%. Tak wynika z ogólnopolskiego raportu ruchu w sklepach stacjonarnych, opracowanego na podstawie obserwacji ponad 7,5 mln wizyt prawie 730 tys. konsumentów w blisko 22 tys. placówek.

Z przeprowadzonej analizy porównawczej danych z okresu 27 dni bezpośrednio poprzedzających Boże Narodzenie w 2019 i ub.r. wynika, że liczba klientów spadła o 57,2%. Do tego wizyt przypadających na jedną osobę było mniej o średnio 20,1%. Ogólnie ruch zmniejszył się o 65,7%.

– Wyniki jasno pokazują, że tuż przed świętami przeciętny Polak zrezygnował z dwóch wizyt w sklepie spożywczym wielkopowierzchniowym w porównaniu do analogicznego okresu w roku 2019. Jednocześnie warto zauważyć, że mniejsza liczba osób nie musi oznaczać niższych obrotów sieci handlowych, bo to nie było przedmiotem analizy – mówi Adam Grochowski, analityk z Proxi.cloud.

Według Krzysztofa Zycha, głównego analityka UCE RESEARCH, fakt, że mniej klientów odwiedziło sklepy i na dodatek byli oni rzadziej w tych placówkach, jest mocno niepokojący dla szeroko pojętej branży. Przecież chodzi o okres przedświąteczny, w którym Polacy kupują wyjątkowo intensywnie.

– Należy pamiętać o tym, że spadki były spowodowane ograniczeniami rządowymi, zarówno dotyczącymi liczby ludzi w sklepach, jak i ilości osób mogących wspólnie spędzić Wigilię. Z tego powodu Polacy kupowali mniej produktów. Za spadek ruchu w dużej mierze mogą odpowiadać też zakupy online. Coraz więcej sieci wprowadza przecież taką usługę i to nie tylko w największych miastach Polski – komentuje Mateusz Chołuj z Proxi.cloud.

Analizując szczegółowo dzień po dniu wyniki z przedświątecznego okresu 2019 roku, można zauważyć, że liczba wizyt w placówkach stacjonarnych spadała w niedziele z handlem. Widać też powtarzające się wzrosty w czwartki i piątki.

– Spadki ruchu w niedziele handlowe mogły być już wtedy efektem przyzwyczajenia się Polaków do zamkniętych sklepów na koniec weekendów. Dlatego też wzrosty były najbardziej widoczne w czwartki i piątki. Konsumenci wyjątkowo stali się bardziej aktywni w ostatnie dni robocze tygodnia – tłumaczy Mateusz Chołuj.

W rozkładzie dziennym wizyt w badanym okresie 2020 roku można zaobserwować jeszcze większe wahania niż w analogicznym okresie 2019 roku. Niedzielne załamania wizyt sięgają nawet 46% (porównując dane z 5 i 6 grudnia ub.r.). Największe skoki widać natomiast w piątki.







BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8246
Ilość aktualnych ofert: 488070

POLECANE OFERTY

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    4,15

  • Śr

    2,58

  • Min

    2,25

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.