Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Przez agresywną konkurencję spada sprzedaż McDonald's

W lutym br. McDonalds zanotował 1,7 proc. spadku globalnej sprzedaży like-for-like (w restauracjach działających na rynku od co najmniej 13 miesięcy). To oznacza stagnację w porównaniu ze styczniem, kiedy to spadek osiągnął poziom 1,8 proc. To już dziewiąty miesiąc z rzędu, kiedy spada sprzedaż gastronomicznego giganta.
Reklama
Na rynku amerykańskim McDonald's zanotował 4-proc. spadek sprzedaży lfl. Zdaniem zarządu firmy spowodowane jest to "agresywną aktywnością konkurentów". Ten spadek jest o tyle dotkliwszy, że w grudniu ub.r. oraz w styczniu br. przychody w Stanach Zjednoczonych rosły - choć jedynie o ok. 0,4 proc.

Nadal spadają także wyniki sprzedaży lfl McDonald's w regionie Azji Pacyficznej, Bliskiego Wschodu i Afryki - w tym miesiącu o 4,4 proc. w porównaniu do 12,6 proc. miesiąc wcześniej. To efekt serii skandali związanych z jakością wyrobów (głównie w Chinach i Japonii).

W Europie sprzedaż lfl wzrosła o 0,7 proc. Dobre wyniki w Wielkiej Brytanii i Niemczech pomogły zrównoważyć osłabienie Rosji.

Ogłoszenie rozczarowujących wyników zbiega się z początkiem kadencji nowego szefa Mcdonald's - Steve'a Easterbrooka, który obiecywał rynkowi odwrócenie trendu spadków sprzedaży.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.