Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Przez koronawirusa ubywa hipermarketów

W ubiegłym roku liczba hipermarketów w Polsce spadła najmocniej od lat. Przybywa za to sklepów o mniejszej powierzchni - informuje Rzeczpospolita.
Reklama

Zmiany w handlu postępują od lat, ale pandemia wiele trendów zdecydowanie przyspieszyła. Widać to po sposobie robienia zakupów spożywczych – liczba wizyt w sklepach spadła nawet o połowę, wzrosła średnia wartość koszyka zakupowego (choć największe sklepy ten trend odczuwają akurat najsłabiej).

Według badania NielsenIQ, w Polsce liczba hipermarketów spadła o 17 lokalizacji do 325 i taki trend, choć w mniejszym natężeniu, widać na rynku od lat. – Rozdrobniony rynek sprzyja temu, że Polacy chcą zakupy robić częściej, ale bliżej domu – mówi Agnieszka Górnicka, prezes firmy badawczej Inquiry. – Hipermarkety czekają zmiany, Polacy mogą kupować bliżej domu w sklepach convenience, dyskontach i innych formatach. Chętnych na długie, duże zakupy w hipermarketach będzie ubywało – przewiduje.

W tym roku trend będzie nawet jeszcze bardziej zauważalny, znikną bowiem kolejne placówki działające pod marką Tesco.

Całość w "Rzeczpospolitej"

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum