Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Przez pandemię Polacy stawiają na gotowe posiłki

Na przełomie września i października 2021r. z cateringu dietetycznego korzystało 37% Polaków – tak wynika z najnowszego badania „Jak odżywiają się Polacy? Kukuła Healthy Food 2021” przeprowadzonego przez ogólnopolski instytut badawczy.
Reklama

Usługę regularnie zamawia 21% tej grupy badanych (wzrost o 8% w porównaniu do 2020r.**), a kolejne 60% jada „pudełka” okazjonalnie (np. ważne, życiowe wydarzenie, redukcja masy ciała lub budowa masy mięśniowej, testowanie firm).

Główne powody zamawiania cateringu dietetycznego to chęć: zdrowszego odżywiania, utraty masy ciała i urozmaicenia dotychczasowej diety.
- Ostatni kwartał roku to dla wielu osób mobilizacja, by zdrowo i bezpiecznie popracować nad sylwetką – mówi Jakub Kukuła, pomysłodawca
i właściciel cateringu dietetycznego Kukuła Healthy Food.
Kolejne 37% respondentów zamierza wypróbować usługę jeszcze w tym roku. Główne przyczyny chęci skorzystania z cateringu dietetycznego to: zdrowsze odżywianie, odchudzanie oraz brak czasu na gotowanie.

Do najczęściej wskazywanych zalet diet pudełkowych wg badanych należą: oszczędność czasu, ułatwianie zdrowego odżywiania oraz regularnego spożywania posiłków (dla porównania w styczniu 2020r**. badani wymienili: oszczędność czasu, ułatwienie regularnego spożywania posiłków oraz odchudzanie).
Ankietowani jako główne wady cateringu dietetycznego, podobnie jak w ubiegłym roku wymienili: wysoką cenę, konieczność spożywania z góry narzuconych posiłków oraz brak pewności co do jakości jedzenia.
Osoby korzystające z „pudełek” przy wyborze firmy cateringowej nadal przede wszystkim zwracają uwagę na różnorodność menu (75% w 2021r.; 83% w 2020r.). W drugiej kolejności ex aequo (69%) wymienili: możliwość personalizacji diety (np. dieta indywidualna, wykluczenia konkretnych składników), elastyczność godzin dostawy i cenę.

Podczas pandemii o 2% wzrosła liczba wegan, czyli osób, które całkowicie wykluczyły ze swojego jadłospisu produkty pochodzenia zwierzęcego. Weganizm zadeklarowało w tym roku już 6% badanych. Liczba wegetarian, czyli osób, które nie jadają mięsa, ale w menu uwzględniają np. nabiał, jaja i miód nie zmieniła się w stosunku do ubiegłego roku i nadal wynosi 10%. Ponadto aż 12% respondentów zamierza wypróbować dietę wegetariańską, a 7% dietę wegańską w najbliższym czasie. Do stosowania różnego typu ograniczeń żywieniowych w codziennej diecie aktualnie przyznaje się 35% Polaków i jest to o 7% mniej niż w styczniu 2020r. Prawie połowa tej grupy (45%) to osoby, które w ostatnim roku wykluczyły ze swojego jadłospisu cukier.

Popularność tzw. diet specjalistyczny jak bezglutenowa, bez laktozy, czy całkowicie wykluczająca nabiał z posiłków jest na podobnym poziomie jak przed pandemią: 13% respondentów wyklucza z menu laktozę, a 8% całkowicie wyeliminowało nabiał z diety, posiłki bezglutenowe jada 10% respondentów a kolejne 11% planuje wykluczyć gluten z diety*.
Dużą uwagę przywiązujemy również do spożywania określonej liczby kalorii w ciągu dnia (44%), a także nie jadania posiłków po określonej godzinie (33%). Jako główne powody stosowania ograniczeń żywieniowych w diecie wymieniamy: chęć prowadzenia zdrowego stylu życia, redukcja masy ciała lub problemy zdrowotne.
- Zamówienia na diety bezmięsne wzrosły już w tym roku o ponad 50%. Dieta wegetariańska, a także dieta wykluczająca gluten i laktozę znajdują się wśród naszych pięciu najczęściej wybieranych programów dietetycznych. Najpopularniejsze kaloryczności to 1500 i 2000 kalorii***.  - podsumowuje Jakub Kukuła pomysłodawca i właściciel cateringu dietetycznego Kukuła Healthy Food.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.