Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Przychody AmRest w II kw. 2020 r. spadły o 43,6 proc.

Według wstępnych danych, przychody AmRestu w II kw. 2020 roku spadły o 43,6 proc. do 272 mln euro - podała spółka w raporcie.
Reklama

AmRest podał, że wraz ze stopniowym znoszeniem ograniczeń i ponownym otwieraniem restauracji w drugiej połowie II kwartału 2020 roku, wyniki sprzedaży ogólnej oraz sprzedaży porównywalnej w restauracjach) uległy wyraźnej poprawie.

Na koniec kwietnia otwartych było około 56 proc. restauracji prowadzonych przez AmRest. Działały one głównie poprzez kanał dostawy do domu, drive-thru i na wynos, co spowodowało spadek sprzedaży o 66,9 proc. w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku.

W maju sytuacja się poprawiła. Na koniec miesiąca funkcjonowało 81 proc. restauracji, a spadek sprzedaży wyniósł 40,7 proc.

Na koniec czerwca działało już 92 proc. wszystkich lokali, a dzięki kontynuacji poprawy wyników sprzedaży, spadek rok do roku wyniósł 24,4 proc.

Na dzień 11 sierpnia w ramach grupy funkcjonuje około 96 proc. restauracji.

Wskaźnik sprzedaży porównywalnej w restauracjach grupy, wyłączający wpływ zmian kursów walutowych i wyniki czasowo zamkniętych sklepów, osiągnął 91,1 proc. w I kwartale 2020 roku i 67,8 proc. w II kwartale 2020 roku. Wyniki poprawiały się z miesiąca na miesiąc wraz ze znoszonymi ograniczeniami dotyczącymi funkcjonowania restauracji i restrykcji społecznych, a indeks (mierzony rok do roku) urósł z 48,8 proc. w kwietniu, poprzez 68,7 proc. w maju, do 78,8 proc. w czerwcu. Dla porównania - w marcu wyniósł on 64 proc.

Sprzedaż wygenerowana przez AmRest na rynkach Europy Środkowo-Wschodniej spadła w II kw. o 34,3 proc. do 133,6 mln euro. Przychody dywizji rosyjskiej zmniejszyły się o 57,1 proc. do 22,3 mln euro.

Sprzedaż dywizji Europa Zachodnia spadła o 52,8 proc. do 92,4 mln euro.

Przychody na rynku chińskim w II kw. 2020 roku zmniejszyły się o 21 proc. do 19,2 mln euro.

Przychody segmentu "pozostałe" spadły o 38,9 proc. do 4,6 mln euro.

Reagując na pojawiające się wyzwania oraz w celu złagodzenia strat powstałych w wyniku ograniczenia możliwości spożywania posiłków w restauracjach, AmRest umocnił kanał sprzedaży z dostawą do domu oraz poprzez drive-thru. Sprzedaż wygenerowana poprzez te kanały w restauracjach należących do AmRest wzrosła w ciągu roku o około 70 pro. w maju i 51 proc. w czerwcu.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum